Avatar billede monsterblaster Nybegynder
03. juni 2005 - 12:07 Der er 10 kommentarer

Har udskifte en AMD-processor fra 2500 til 3000 langsom

Hej.

Jeg har et ASUS-bundkort  mrk. Asus A7N8X-E Deluxe, med en processor  AMD Athlon Barton XP 2500+ 1.833GHz 166 MHz (333 FSB).

Det kørte ok, men jeg ville gerne have det til at køre lidt hurtigere. Derfor installerede jeg en anden processor, en AMD Barton Athlon XP 3000 + / 128 KB L1 Cache / 333 MHz

Desværre har jeg ikke meget forstand på det. Men jeg kan da se at mine spil særligt far cry er begyndt at hakke. Egentligt skulle det går hurtigere vel ??

Jeg kan se at den kører med 166 mhz men er beregnet til 333 mhz. Har det noget at sige ? Og hvis så hvordan ændrer man det ??

MVH

monsterblaster
Avatar billede screem_brille Novice
03. juni 2005 - 12:10 #1
de 166Mhz er rigtigt nok, da den fordobles og derfor kører 333
Avatar billede monsterblaster Nybegynder
03. juni 2005 - 12:14 #2
ok
Avatar billede monsterblaster Nybegynder
03. juni 2005 - 12:15 #3
kan der måske være en anden grund til at den kører langsommere. Eller kan det måske blot være en "mandags" proccessor
Avatar billede jpvj Nybegynder
03. juni 2005 - 12:20 #4
Der findes ikke "mandags" processorer. Der er 3 muligheder for "kvaliteten" af en CPU:

1) 100% OK
2) En eller flere dele af CPU'en er 100% defekt
3) Periodisk defekt - dette ses ved at maskinen periodisk "går ned" - typisk fremprovokeret ved høj belastning (termisk relateret fejl).

Du har ikke sat din grafikkvalitet op?

Personligt ville jeg lave en test med et bencmarkprogram og se resultaterne.
Avatar billede monsterblaster Nybegynder
03. juni 2005 - 12:37 #5
hej igen

Det var mere om der måske var en konkret åbenlys grund til at 3000 + er langsommere end 2500+ og om der kan gøres noget ved det måske.

Med venlig hilsen

monsterblaster
Avatar billede peet49 Nybegynder
03. juni 2005 - 12:49 #6
Barton 3000 skulle gerne køre 2100MHz
Avatar billede monsterblaster Nybegynder
03. juni 2005 - 13:48 #7
ok ja det gør den. så må det være noget andet tak
Avatar billede cerb Nybegynder
03. juni 2005 - 14:15 #8
kunne være dine ram, hvad har du i ?
Avatar billede monsterblaster Nybegynder
03. juni 2005 - 16:41 #9
det er Kingston som skulle passe til..................Jeg har forsøgt at opdatere bios. Men jeg kan se at jeg nok ikke skulle have skiftet cpu. Dyre lærepenge......Men  jeg lærte da at skifte cpu uden at ødelægge bundkortet.
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 02:57 #10
brug for mere hjælp ?