Avatar billede westegn Nybegynder
02. juni 2005 - 08:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Undgå vandret scroll i iframe.

Når jeg laver min iframe opstår der automatisk en vandret scroll (og naturligvis en lodret som jeg ønsker skal være der). Og det selvom det hentede indhold er width 200 px og selve framen er sat til width 300px, opstår den alligevel, selvom der ikke er noget af scrolle af.

Got a clue????
Avatar billede miss-g Seniormester
02. juni 2005 - 10:15 #1
Har du f.eks. margin i din iframe? For så beregner den også plads fra indholdet der vises ud til kanterne af din iframe. Margin skal være 0.
Avatar billede westegn Nybegynder
02. juni 2005 - 17:05 #2
nix min iframe ser sådan ud:

<iframe src="tekst1.htm" name="iframe" width="310" marginwidth="0" height="320" marginheight="0" align="top" scrolling="auto" style="position:absolute; left:125px; top:100px; z-index:10" allowtransparency="true" frameborder="0"></iframe></p>

og dokumentet med tekst den henter ind:

<table width="290" border="0" cellspacing="0" cellpadding="5">
  <tr>
    <td><p class="style3"> copenhagen gone wild </p>
      <p class="style3"> natteliv </p>
osv osv.....
  </tr>
</table>
Avatar billede miss-g Seniormester
02. juni 2005 - 18:53 #3
Ja det er underligt.

Jeg har lige taget dine koder og sat ind i dreamweaver.

Tabellen som vises i iframe har en masse rækker og samme bredde - får kun scroll i højre side.

Kan ikke svare på hvorfor den driller hos dig ??

Ihvertfald må du afvise mit svar, da jeg ikke kom med løsningen. Prøv at vente med at lukke for at se om andre kan trixet...
Avatar billede j_andersen Nybegynder
13. juni 2005 - 16:12 #4
Hænger det ikke sammen med problematikken med at vandret og lodret scrollbar altid "hænger sammen" parvis pr default.
Hvis du fjerner første linie som Dreamweaver sætter ind, så er problemet løst.
Linien indeholder:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-/W3C ... ... "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">