Avatar billede mikiemig Nybegynder
01. juni 2005 - 19:03 Der er 22 kommentarer

Flash i Dreamweaver

Jeg har en flashsite der loader movies perfekt når jeg tester den i flash mx...Men når jeg åbner den i dreamweaver loader den kun min flash "start" men ikke de movieclip der skal loades. Jeg har tjekket at filerne er placeret rigtigt  (mappen flash i roden af siden) HVAD gør jeg galt

Thomas
Avatar billede mikiemig Nybegynder
01. juni 2005 - 19:07 #1
test
Avatar billede webt Nybegynder
01. juni 2005 - 19:15 #2
Har du testet i browseren? eller kun inde i dreamweaver? Jeg ved ikke om det er det eller noget andet, men vi skal jo starte et sted

:)

Mvh
Martin
Avatar billede mikiemig Nybegynder
01. juni 2005 - 19:21 #3
Jeg har prøvet at teste både i dreamweaver og browseren...Jeg har åbnet en tidligere side jeg har lavet, og den virker fint..kan det muligvis have noget med win opdat.servicepack3  popupkiller el.?
Avatar billede webt Nybegynder
01. juni 2005 - 19:31 #4
Det lyder meget mystisk må jeg ærligt indrømme, du kan da prøve at uploade hvis du har muligheden for det så kan vi lige tjekke om den loader det ind her.

Mvh
Martin
Avatar billede mikiemig Nybegynder
01. juni 2005 - 19:38 #5
oki tak  5 min
Avatar billede mikiemig Nybegynder
01. juni 2005 - 19:40 #6
her er linket..
de filer som flash skal loade ligger i samme mappe som flash startfilen, og virker som sagt perfekt i flash mx???

http://www.thomazb.com/ekkyl/start-flash.php
Avatar billede webt Nybegynder
01. juni 2005 - 19:44 #7
Hvordan loader du dem ind, som flash/fil2.swf eller bare fil2.swf?
Avatar billede webt Nybegynder
01. juni 2005 - 19:45 #8
Grunden til jeg spørger er at den funker fint hvis man går direkte ind på flashen:
http://www.thomazb.com/ekkyl/flash/start.swf der loader den dine news ind, så det må være noget med stien trods alt
Avatar billede mikiemig Nybegynder
01. juni 2005 - 19:53 #9
flash/fil2.swf
Avatar billede webt Nybegynder
01. juni 2005 - 19:55 #10
prøv evt at loade den bare som fil2.swf da main swf'en ligger i samme mappe ellers tror jeg den prøver at gå ind i mappen flash inde i mappen flash
Avatar billede mikiemig Nybegynder
01. juni 2005 - 19:59 #11
jeg har lige teste det...det virker stadig ikke?
Avatar billede webt Nybegynder
01. juni 2005 - 20:03 #12
Hmm så er jeg desværre blank, var næsten sikker på det var det, underligt den virker når man går direkte ind på swf'en så, der må være nogle flere kloge hoveder her som har noget at sige heh
:)
Avatar billede mikiemig Nybegynder
01. juni 2005 - 20:04 #13
Jeg har fundet løsningen...:-)    jeg flyttede bare alle flash filerne direkte fra flashmappen ud i roden (hjerne)  lol

1000 tak det har taget mig 2 dage (har kun programmeret flash i ½år)

Har du ellers meget forstand på flash/Dreamweaver?
Avatar billede webt Nybegynder
01. juni 2005 - 20:07 #14
Har arbejdet en del med begge, har undervist i Dreamweaver og er lige blevet færdig med bachelor opgave i flash, forresten en ret flot side du har gang i.
Avatar billede webt Nybegynder
01. juni 2005 - 20:08 #15
Grunden til jeg overhovedet tænkte over det med stien var faktisk pga jeg havde et lign problem under projektet heh, tog også mig en god tid at komme til den konklusion at flytte filen heh
Avatar billede mikiemig Nybegynder
01. juni 2005 - 20:11 #16
Tak... der er en side til en ny pop/rnb pige. Jeg er egentligt producer men hjemmesider er f...  spændende. Hvis du har tid og lyst har jeg et par spørgsmål?

Thomas
Avatar billede webt Nybegynder
01. juni 2005 - 20:14 #17
jeg har en halv time foran skærmen før jeg lukker ned for i dag så spør løs :) ja det er spændende, men til tider lige så frustrerende heh
Avatar billede mikiemig Nybegynder
01. juni 2005 - 20:21 #18
det kender jeg alt til!! jeg har fået denne side anbefalet af en ven (fedt forum) NÅ....jeg vil gerne lave en scroller i flash der både kan indeholde tekst og billeder..det kan jeg simpelthen ikke lave selv (alt andet men scroller det kan jeg ikke lave :-)evt en kopi af en andens er fint!
Avatar billede webt Nybegynder
01. juni 2005 - 20:32 #19
Jeps eksperten er et godt sted :)
Jeg har ikke engang en liggende, men http://actionscript.org/tutorials/ er der et par gode tutorials omkring det, ellers en hurtig søgning på hotscripts.com gav en masse, fx:
http://www.flashkit.com/movies/Scripting/Scrolling/Scrollin-Suresh-1525/index.php
http://www.flashkit.com/movies/Scripting/Scrolling/Dynamic_-Phatius-2147/index.php
http://www.flashkit.com/movies/Scripting/Scrolling/Scroll_A-Tony-257/index.php

Så der er da lidt at pille med :)

Mvh Martin
Avatar billede mikiemig Nybegynder
01. juni 2005 - 20:38 #20
1000 tak for hjælpen ;-)

CASE IS CLOSED!!!!
Avatar billede webt Nybegynder
01. juni 2005 - 20:39 #21
Det var så lidt, du får lige et svar :)
Avatar billede webt Nybegynder
04. juli 2005 - 09:43 #22
Mikiemig du skal enten acceptere mit svar, eller lægge et svar selv og acceptere det, således at vi kan få lukket spørgsmålet.

Mvh
Martin