Avatar billede hbl Nybegynder
01. juni 2005 - 12:25 Der er 9 kommentarer

Brevfletning af tal fra excel, overføres med 12 decimaler

Jeg skal overføre nogle procent tal fra excel i et word wokument, der brevflettes - data i excel er formatteret således der vise 3,45% - med det jeg for overført ved brevfletningen er 0,034567890987 - det duer ikke.
hvem kan hjælpe?
Avatar billede falster Ekspert
01. juni 2005 - 12:41 #1
Jeg har oplevet noget lignende - og opgav at løse det med xls-filen som datakilde.

Men da den, som du skriver, så rigtig ud, gemte jeg den som en semikolonsepareret fil (csv). Den kunne jeg så bruge som datakilde og resultatet var korrekt formatteret.
Avatar billede jimse Nybegynder
01. juni 2005 - 13:08 #2
Hvis jeg gør det samme og feltet i regneark er formatteret til procent ser det ud som om det virker.
Avatar billede hbl Nybegynder
01. juni 2005 - 14:00 #3
Mange tak for hjælpen - det kører
Avatar billede jkrons Professor
01. juni 2005 - 16:18 #4
Problemet er, at du fra Excel kun får overført værdierne, ikek formaterne. Derfor må du gå en omvej, fx de, der her er nævnt, eller ved simpelhen at formatere flettefelterne i Word som du vil have dem.
Avatar billede jkrons Professor
01. juni 2005 - 16:26 #5
Avatar billede jimse Nybegynder
02. juni 2005 - 08:21 #6
Hvilket var det der hjalp?
Avatar billede hbl Nybegynder
04. juli 2005 - 08:24 #7
Kæer Alle

netop tilbagekommet fra ferie.
Falsters virkede uden problemer.

Jeg har prøvet med Ikrons, og udskrevet brevet, det kan jeg ikke få til at virke.
Jeg er meget usikker på hvordan jeg tildeler point, jeg vil gerne tildele Falsters model 30 point. jeg ved faktisk ikke om jeg allerede har gjort det.
MVH
HHB
Avatar billede jkrons Professor
04. juli 2005 - 09:26 #8
Du skal bare acceptere Falsters svar, så får han pointene.
Avatar billede hbl Nybegynder
04. juli 2005 - 09:46 #9
Kære Ikrons
tak for hjælpen

MVH
HHB