Avatar billede hcma Novice
31. maj 2005 - 20:13 Der er 50 kommentarer og
1 løsning

manglende mails

så er den åbenbart gal igen.
jeg modtager ikke mails overhovedet i de kategorier jeg ellers deltager i.
Avatar billede boxer Nybegynder
31. maj 2005 - 20:20 #1
Velkommen i klubben :o) Det er sq lidt irriterende.
Avatar billede prodoc Nybegynder
31. maj 2005 - 20:35 #2
Det er også sket for mig en gang...men prøv at:
1. Tjekke om mail adressen er skrevet rigtigt i dine Indstillinger. Prøv eventuelt at skrive en "falsk" email adresse gemme og så skrive den rigtige email adresse igen og så gemme...
Avatar billede hcma Novice
31. maj 2005 - 21:23 #3
prøver med falsk e-mail-adr. o.s.v......
Avatar billede thesurfer Nybegynder
31. maj 2005 - 21:27 #4
Der er ikke noget galt med jeres indstilliger.. jeg modtager heller ikke mails.. ofte får jeg mails, selv om folk siger at de ikke får mails..
Jeg kan ikke se formålet, med at oprette disse "modtager ikke mails"-spørgsmål.. hvis der er en eller anden god grund, ville jeg da gerne vide det.. ellers er det spild af tid og ressourcer..

Jeg abonnerer på Eksperten-kategorien, og får en mail hver gang der oprettes et spørgsmål her..

/theSurfer
Avatar billede gratis Nybegynder
01. juni 2005 - 02:36 #5
for heller ingen mails :\
Avatar billede huset Praktikant
01. juni 2005 - 08:38 #6
Samme her igen igen igen. Men vi ved jo alle hvordan tingene står til herinde, så hold ud til efter sommerferien, eller gør som mange andre nok vil gøre_jion UniteIT når de er oppe :D
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juni 2005 - 11:10 #7
er der nogen som har sendt email til admin/IDG ?
Avatar billede huset Praktikant
01. juni 2005 - 11:27 #8
hjælper det noget?

Når man vil reflektere over E er nede via den mail der er på siden, får man en mail tilbage om at add ikke findes!
Avatar billede hcma Novice
01. juni 2005 - 11:35 #9
det gik ikke med den "falske" e-mail-adr. :o(
og nu kan jeg heller ikke logge ud :o(((((((
Avatar billede hcma Novice
01. juni 2005 - 11:39 #10
thesurfer >>  grunden til denne tråd, er at jeg ville høre om andre oplever samme problem, og om man har hørt noget om årsagen.
jeg abonnerer også på Eksperten-kategorien, men får altså overhovedet ingen mails uanset kategori.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juni 2005 - 14:40 #11
det er faktisk noget af et problem når kategori abonnerings email ikke
virker

fordi spørgerne får færre og langsommere svar - det er jo rent tilfældigt
om folk ser spørgsmålene
Avatar billede huset Praktikant
01. juni 2005 - 14:57 #12
Mon ikke folk snart er vænnet til det hele hænger herinde :(
Avatar billede simonvalter Praktikant
01. juni 2005 - 15:04 #13
jeg har sendt mail til webmaster@idg.dk .. ved ikke om den bliver læst men den virker ihvertfald.
Avatar billede simonvalter Praktikant
01. juni 2005 - 15:04 #14
og der væltede der lige en masse mails ind ;)
Avatar billede huset Praktikant
01. juni 2005 - 15:19 #15
ja, jeg får stadig ingen mails
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juni 2005 - 15:21 #16
jeg har lige fået en 20 stykker fra igår
Avatar billede simonvalter Praktikant
01. juni 2005 - 15:31 #17
fik svar
--
Vi arbejder på et løse problemet med vores mail server der pt er overbelastet.

Tak for henvendelsen.

Venlig Hilsen / Regards

Rasmus S. Jensen
Webadministrator
IDG Denmark
Avatar billede simonvalter Praktikant
01. juni 2005 - 15:51 #18
hvis så bare rss feed for katagorierne blev opdateret live istedet for hver 1/2 time... så kunne det være man kunne bruge dem til noget og de ville slippe for at skulle sende mail til mig.
Avatar billede popsy Novice
01. juni 2005 - 16:08 #19
nu kommer de tilgengæld i flæng, flere dage gamle mails :-/
Avatar billede huset Praktikant
01. juni 2005 - 16:17 #20
Jeg får ikke en skid! :(
Avatar billede gratis Nybegynder
01. juni 2005 - 16:45 #21
for heller ikke en dyt... ka så glæde mig til jeg for 779 på en gang *S*
Avatar billede summer Mester
01. juni 2005 - 18:33 #22
Kl 18:20= 168 mail på en gang :-) Jow, jow de ka' det der folkene bag eksperten
Avatar billede hcma Novice
01. juni 2005 - 22:04 #23
har vel inden for de sidste 2 timer fået ca. 100 mails, så der er åbenbart gang i den igen. Der er bare intet tidsmæssigt mønster i dem :o)
Har skrevet til info(at)eksperten.dk, men har ikke fået noget svar, hverken om manglende mails eller log-ud-problemet.
Avatar billede hcma Novice
01. juni 2005 - 22:06 #24
og nu virker log-in/-ud igen  :o)
så jeg må vel hejjere lægge et svar her, for at få lukket spørgsmålet og tage "alle" pointene tilbage igen  :o))
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. juni 2005 - 02:02 #25
hmm.. får stadig ikke mails.. ikke godt.. heldigvis har jeg masser af plads fri.. :-)

/theSurfer
Avatar billede huset Praktikant
02. juni 2005 - 08:14 #26
stadig ingen mails!! :(

Opgiver at yde support herinde, da det ikke er fair over for dem man hjælper.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juni 2005 - 09:14 #27
Jeg får løbende emails for nye spørgsmål i de kategorier jeg abonerer på, men
jeg får ikke email ved aktivitet i de tråde jeg deltager i.

Mystisk selektiv opførsel, som antyder at email er slået fra i E
web applikationen og at det ikke er SMTP serveren som har en queue med 50000
emails.
Avatar billede gratis Nybegynder
02. juni 2005 - 15:42 #28
for heller ingen ting... sq da utroligt!!! og som huset er inde på, er det ikke fair over for dem man hjælper...
Avatar billede boxer Nybegynder
02. juni 2005 - 16:36 #29
Nej nu er det vist tid til et par sure opstød. E er uden tvivl med masser af eksperter - det er bare en skam at det bliver drevet af amatører! De to ting hænger overhovedet ikke sammen.
I toppen af skærmbilledet har vi "sidste nyt fra Eksperten" Hvorfor i alverden benytter man sig ikke om dette og informerer folk? Det tyder lidt på at der ikke er nogen som helst der arbejder på problemet.

Tja, kan man andet end at ryste på hovedet?
Avatar billede huset Praktikant
02. juni 2005 - 16:59 #30
Det er totalt tilgrin de ikke kan løse sådan et problem!

Endnu en gang viser de hvor lidt de ofre på dette site, mod alt det arbejde vi smider her.

PÅ genkig
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juni 2005 - 22:50 #31
jeg synes at vi skal kontakte IDG en smule

ikke email/telefon storm

men nok henvendelser til at det fremgår at der er stor fokus på problemet
blandt mange brugere af Eksperten
Avatar billede simonvalter Praktikant
03. juni 2005 - 00:44 #32
+1

Men man kan vel sige at de har advaret os i e-nyt http://www.eksperten.dk/enyt.phtml?id=152

"Indtil flytningen er gennemført, vil der være en risiko for, at driften ikke lever op til, hvad man bør kunne forvente af et websted som eksperten.dk. Dette kan vi naturligvis kun beklage, men garanterer et øget fokus på netop eksperten.dk's drift og ydelse i den kritiske periode indtil flytningen er gennemført, så vi kan minimere nedetiden."

Men der er mange ting ud over at der ikke bliver sendt mails om kommentarer lige nu som de burde vide at der er utilfredshed med... hvis nok brugere står sammen om at formulere noget til dem vil der måske ske noget.. for tråde i dette forum er der ihvertfald ingen reaktion på.

mails er et problem som nok er midlertidigt men også som boxer siger at vi ikke bliver informeret nok og at der er flere år gamle bugs og at coadmin systemet ikke fungerer ordenligt. Det virker ikke rigtigt som om at IDG har nogen interesse for eksperten ud over at den er  oppe... karma systemet kan der nok ikke blive den store enighed om så det er nok bedst undladt.
Avatar billede boxer Nybegynder
03. juni 2005 - 20:22 #33
Jeg har forsøgt at maile til idg(a)webmaster.dk og info(a)eksperten.dk men har kun fået noget autoreply :o)

Hvad med Jer? Får i heller ikke?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. juni 2005 - 21:14 #34
jeg får stadig kun email om nye spm. men ikke email om nye indlæg i tråde som jeg deltager i

ingen svar på den email jeg sendte til IDG
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. juni 2005 - 10:33 #35
boxer jeg fik som nævnt svar på mail sendt til webmaster@idg.dk .. men det kan da godt være det var en fejl ;)
Avatar billede boxer Nybegynder
04. juni 2005 - 11:00 #36
simonvalter > Jeg har set svaret fra webmaster. Men nu er det 3 dage siden du fik det svar. Men vi venter utålmodigt... :o)
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juni 2005 - 22:06 #37
og siden engang i formiddags har jeg slet ingen mail fået ...
Avatar billede levich Nybegynder
06. juni 2005 - 16:35 #38
Det er nu 7 dage siden jeg sidst modtog en email fra E
I sig selv er det dårligt, men det værste er manglen på forklaring fra E.
Avatar billede boxer Nybegynder
06. juni 2005 - 16:52 #39
Enig Levich > Vi burde strejke. Ingen af os burde svare på spørgsmål før problemet er løst og vi har fået en garanti for det ikke sker igen. Plus lovning på bedre info. Jeg synes faktisk det havde været bedre hvis de havde lukket forumet i en periode i stedet for det her gøgl.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juni 2005 - 19:13 #40
her til eftermiddag er jeg begyndt at få email med nye spm. men stadig ingen
når der er indlæg i tråde jeg deltager i

jeg synes at det er dybt mystisk som det virker lidt virker slet ikke virker lidt

vindretning eller nedbør ????
Avatar billede huset Praktikant
06. juni 2005 - 19:44 #41
At vi ikke bliver informeret er totalt tilgrin, og mister totalt lysten til den skod site!
Avatar billede hmann Nybegynder
07. juni 2005 - 14:04 #42
får stadig ingen mails... noget nyt i sagen?
Avatar billede levich Nybegynder
07. juni 2005 - 14:57 #43
Det virker som om hjemmesiden loader hurtigere - men stadig ingen emails om nye indlæg.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juni 2005 - 15:27 #44
Nogen der har skrevet til IDG og fået svar siden Simon ?
Avatar billede boxer Nybegynder
07. juni 2005 - 16:24 #45
Levich > Ja der er ingen tvivl om at siden loader hurtigere.

arne v > Jeg skrev i fredags, men har stadig ikke fået noget svar. Der er sikkert også mange der har skrevet og klaget sin nød. Det er lidt en skam - man er vel blevet en smule afhængig af E. Det er jo spændende og lærerigt at færdes herinde :o)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
07. juni 2005 - 17:46 #46
Hvem hoster eksperten.dk? Jeg har et gæt på Acomma - er der nogen, der kan verificere det?
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. juni 2005 - 13:38 #47
De må da have slået det helt fra... jeg kan saktens modtage mails fra samme server hvis jeg benytter tip en ven.

Tip en ven:
Return-Path: <simon@valter.info>
Received: from mrelay.idg.dk ([62.199.138.134])
    by y123.yellow.fastwebserver.de (8.12.10/8.12.10/SuSE Linux 0.7) with ESMTP id j58BWnwv010811
    for <simon@valter.info>; Wed, 8 Jun 2005 13:32:49 +0200
Received: from linuxweb1.idg.dk (eksperten.dk [172.16.20.40])
    by mrelay.idg.dk (Postfix) with ESMTP id 6267E47B8A
    for <simon@valter.info>; Wed,  8 Jun 2005 13:33:01 +0200 (CEST)

Eksperten Mail:
Return-Path: <mailrobot+5753f6b02eab455e2538237d83bbda01@exp.dk>
Received: from mrelay.idg.dk ([62.199.138.134])
    by y123.yellow.fastwebserver.de (8.12.10/8.12.10/SuSE Linux 0.7) with ESMTP id j56N4ru0020144
    for <simon@valter.info>; Tue, 7 Jun 2005 01:04:53 +0200
Received: from localhost (eksperten.dk [172.16.20.40])
    by mrelay.idg.dk (Postfix) with ESMTP id 6F18D47CE5
    for <simon@valter.info>; Tue,  7 Jun 2005 01:05:07 +0200 (CEST)
Avatar billede boxer Nybegynder
08. juni 2005 - 14:18 #48
Så kom der svar fra eksperten:

Vi er godt klar over problemet med manglende udsendelse af mails ifm. nye indlæg og er i gang med at udbedre det. I skrivende stund har vi dog ikke et klart estimat over, hvornår mail-alerts igen vil køre uden problemer, men forventer at det vil være udbedret inden for den nærmeste uge.

Mvh.
Eksperten
Avatar billede levich Nybegynder
08. juni 2005 - 14:40 #49
Det var da dejligt med respons. Tak for det boxer.
Avatar billede huset Praktikant
08. juni 2005 - 14:55 #50
Good job du
Avatar billede saucer Nybegynder
11. juni 2005 - 16:23 #51
Tror også at jeg vil brokke mig :) Der går op til 3 dage før jeg få mails med info om at der er kommet nyt indlæg. Og når jeg deltager i en mail kommer det slet ikke..

Men til exp team.  Keep on the good work.