Avatar billede pookie-muz Nybegynder
31. maj 2005 - 20:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Programmer til at lave et wested med?

Hvilke programmer kan man bruge til at lave et websted med?
Og hvordan gør man det tilgængeligt for andre?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
31. maj 2005 - 20:22 #1
Kommer an på hvor god du er tilaat kode i HTML selv.

Hvis du ikke er så skrap til at kode skal du anvende Macromedia Dreamweaver MX

ellers kan jeg på det varmeste anvefae HTM-KIT fra www.chami.com (det er gratis).

Dreamweaver er reativt gratis men har også en del features som du får ekstra.

mvh
Mads
Avatar billede screem_brille Novice
31. maj 2005 - 20:24 #2
en web server (eller rettere en http server), hvordan en gøres tilgængelig komer an på OS, netværks opsætning, om man skal kunen skrive http://mitwebsted.dk eller bare http:/ipadress
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
31. maj 2005 - 20:24 #3
whoops jeg mener drewamweaver er relativt dyrt!
Avatar billede screem_brille Novice
31. maj 2005 - 20:32 #4
tror vi skal afvente om det er selve siden eller HTTP delen han spørg til
Avatar billede pookie-muz Nybegynder
31. maj 2005 - 21:18 #5
hej der.. Jeg er nu en hun :0) Jeg er helt ny begynder, så jeg søger efter info om forskellige programmer man kan lave et websted med, har hørt lidt om powerpoint og frontpage men ved ikke om de er så gode til det? Og det med at gøre det tilgængeligt, mener jeg hvordan man får den lagt ud så andre kan se den, ved ikk hvad http delen er :0)

Hilsen den mindre intelligente på IT-området.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
31. maj 2005 - 21:41 #6
Velkommen til eksperten...

... der må du nok starte med MS Frontpage.
Skaf evt. et af de der små hæfter i kiosken/posthuset/... omhandlende det samme...

Ikke Powerpoint/Publisher/Word - det giver for megen koderod "inde" bagved...
Avatar billede screem_brille Novice
01. juni 2005 - 23:33 #7
enig med majsmarken IDG hæfterne er rigtig gode til at komme igang med (andre hæfter kender jeg ikke til)

Http delen er det "program" som gør at selve hjemmeside filerne bliver tilgængelige for andre (dvs den del som en browser forbinder til og for overført filerne fra), det kan så være et program som man kører på sin egen computer, eller på et webhotel.
Avatar billede pookie-muz Nybegynder
17. juni 2005 - 23:25 #8
Jeg siger mange tak for hjælpen, er kommet igang nu med MS Frontpage ;0)
Avatar billede pookie-muz Nybegynder
17. juni 2005 - 23:26 #9
hovsa kan i ikke lige smide et svar så i kan dele point..
Avatar billede screem_brille Novice
23. juni 2005 - 02:34 #10
svar ;)