Avatar billede pookie-muz Nybegynder
31. maj 2005 - 20:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til opgave om Det digitale samfund

Jeg har denne opgave jeg skal have lavet til skolen om det digitale samfund, og mangler virkelig hjælp for står helt på bar bund her...

Hjæææælp............

Redegør for det digitale samfund:
Diskuter fremtidens teknologiske muligheder og hvordan disse vil kunne have indflydelse på vores samfund mht. både offentlige, erhvervsmæssige og private forhold.

Hvordan vil det digitale samfund påvirke Jysk sengetøjslager?
Avatar billede triple-x Nybegynder
31. maj 2005 - 21:28 #1
nu ved jeg ikke hvilken uddannelse du går på, men CFJE ( center for journalistisk efteruddanelse ) har en rapport omkring Mediekonvergens, du kan sikkert finde den på deres hjemmeside eller få dem til at mail den til dig. Det er en rapport på en 50 sider der beskriver hvordan udviklingen inden for jorunalistik og medier har været, og hvordan flere og flere medier smelter sig sammen og  bliver til multimedier for bedre at kunne udnytte de resourcer der er i den digitale verden.

Men synes det digitale samfund er en meget stor mundfuld, som man let kunne skrive en lang rapport om. Så mit råd til dig er at begrænse dig lidt hvis det er muligt.
Avatar billede halifax Nybegynder
01. juni 2005 - 01:10 #2
Få lidt inspiration ved at se, hvad borgerne kan gøre fra www.netborger.dk og www.ois.dk (Offentlig Information Server).

Tænk fx. på Told&Skat - virksomheders indberetninger om moms og skat, ansattes lønindtægt og tilbageholdte a-skat, atp-bidrag og m.m. - Privates ændringer af selvangivelse, og hos kommunerne flytteanmeldelser, bestilling af plads i daginstitutuon. Find din egen kommune og se hvilke muligheder den har for digital indberetning fra borgerne.
Tids- og receptbestiling hos lægen

e-faktura er noget af det seneste. Virksomheder af en vis størrelse skal sende deres fakturaer til det offentlige digitalt. Det er ikke kommet helt smertefrit fra start. En hel del fakturaer svæver rundt i cyberspace, uden at nogen ved hvor de egentlig er eller om de er havnet de rigtige steder. Det betyder ofte for sen betaling fra det offentlige til virksomhederne, som mangler pengene i deres kasse. Ikke alle virksomheder har IT-systemer som kan levere faktura digitalt. Den ydelse må de købe ude i byen hos firmaer, som fx. scanner fakturaen ind og sender den videre elektronisk.

Find selv en masse mere via netborger.dk og din kommunes hjemmeside. Så skal du nog få lvet en god og fyldig opgave.
Avatar billede halifax Nybegynder
01. juni 2005 - 01:20 #3
Brug af netbanker er nok lidt af en succeshistorie for sig, da de fleste virksomheder og rigtig mange private benytter deres bank elektronisk. Ikke blot til betaling af regninger og overførsel af penge, men også til investering og formuepleje, køb og salg af aktier og obligationer osv. Det er én af årsagerne til færre bankfilialer og færre bankansatte.
Avatar billede halifax Nybegynder
01. juni 2005 - 01:25 #4
I det digitale samfund spiller digital signatur er stadig større rolle, fordi juridisk bindende aftaler over nettet kun kan indgås med digital signatur, der juridisk anses for lige så bindende som en underskrift.
Avatar billede pookie-muz Nybegynder
17. juni 2005 - 23:28 #5
Jeg siger tusind tak for hjælpen ;o) Fik et 8 tal som jeg er meget tilfreds med :0)