Avatar billede limabean Nybegynder
31. maj 2005 - 19:45 Der er 5 kommentarer

pc til tv

Jeg ved godt der er 1000 der spørger om det her hver dag, men jeg har altså ikke kunne finde noget der hjalp. Har en acer aspire 1360/1520 series bærbar, og vil gerne have skærmen over på tv'et. Jeg har før gjort det med en anden pc hvor det virkede fint. Nå men der er kun scart udgang på miy tv så jeg købte et PC-DVD scart kabel til audio og video. Der stod på hjemmeside at det var det der skulle bruges.kablet kan ses her:

http://www.av-connection.com/Functions/ProductDetails.asp?ProductNo=ST107-858&VersionNo=0

Nå men at få skærmen over er intet problem, faktisk kan jeg ikke få den tilbage igen :) Men på AV1 er den sort-hvid og på AV2 er den meget mørk og rød...! Meget meget mærkeligt.
Så hjælp hjælp hvad skal jeg gøre?? Svaret må gerne være lidt pædagoisk, da jeg er en spasser til computer :) Mange tak!
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2005 - 21:12 #1
Hvis du læser på det link du selv har lagt, står der:
"Vær opmærksom på at dit TV skal understøtte S-Video signal gennem scart stikket for at du vil få farver på billedet."

Det er sikkert det som er problemet. Men for at løse det, kan du købe en converter og på s-video stikket.

se her: http://www.av-connection.com/Functions/ProductDetails.asp?ProductNo=06-053&VersionNo=0
Avatar billede halifax Nybegynder
01. juni 2005 - 01:37 #2
Se dette link - menu i venstre side "Hvis dit tv-out er i sort/hvid"
http://ken.danborg.org/exp/
Avatar billede limabean Nybegynder
01. juni 2005 - 10:55 #3
Tak men som sagt har jeg haft det til at virke engang, så burde det ikke understøtte s-video?? Det der stik du linker til kan jeg ikke helt regne ud, hvor skal jeg dog sætte det til?? Ved godt jeg er en klovn til teknik :)
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2005 - 09:23 #4
Du skal sætte det til på s-video stikket.....
Avatar billede limabean Nybegynder
04. juni 2005 - 20:33 #5
Der er ikke s-videostik på mit tv...
Skal jeg give dig point på en eller anden måde, eller får du dem automatisk??