Avatar billede xmas Nybegynder
31. maj 2005 - 15:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tekst indrykning - hvordan ?

I Word Perfekt kan man anvende Alt+F7 hvilket får den aktuelle tekst til at rykke ud i højre side. Er der en tilsvarende mulighed i Word ??

Jeg søger altså en mulighed for at skrive tekst i venstre side og efterfølgende taste en genvejstast som får curseren til at springe helt ud i højre side, hvor jeg efterfølgende kan skrive noget tekst, så der stå tekst i både venstre og højre side - på samme linie...
Avatar billede vejmand Juniormester
01. juni 2005 - 06:57 #1
Jeg ved ikke om der er en genvejstast(tror det ikke), men du kan bare dobbeltklikke i højre side.
Det giver det ønskede resultat.
01. juni 2005 - 15:28 #2
Der er ikke en mulighed for at skrive tekst i både venstre og højre side af samme linie, da justering af tekst i Word er en afsnitsformatering, og ikke en tekstformatering, som i WP.

Der er dog flere måder at omgå problemet på, men dog ikke nogen så enkel som Alt-F7.
Du kan anvende tabulering eller du kan indsætte en tabel, hvori cellerne kan hhv. venstre og højre justeres.
Avatar billede vejmand Juniormester
01. juni 2005 - 18:05 #3
erikjuul >> Metoden, som jeg har beskrevet, virker fint i Word 2000 og Word 2002
Avatar billede jkrons Professor
06. juni 2005 - 10:21 #4
vejmand-> Et dobbeltklik i højre side indsætter et tabulatorstop, som Erik også skriver er en mulighed. Desværre bliver det et venstrestop, som ikke er det samme som den funktionalitet, der var i WP. For at opnå det samme, må man indsætte et højrestop i højre side. Og det kan kun gøres manuelt.
Avatar billede vejmand Juniormester
06. juni 2005 - 10:29 #5
jkrons >> jeg kan desværre ikke svare på hvorfor det virker sådan hos dig, men hos mig indsætter den et venstrestop hvis jeg dobbeltklikker f.eks. midt på arket, men hvis jeg dobbeltklikker yderst til højre indsætter den et højrestop, præcis det som xmas efterspørger.
Har nu prøvet flere gange, både i Word 2000 og Word 2002, og det virker altså perfekt her.
Så er der da en mulighed for at det også virker hos xmas.
Avatar billede xmas Nybegynder
22. juni 2005 - 16:34 #6
Undskyld jeg først svare nu, men af en eller anden grund har jeg først lige fået en mail om indlæg fra Eksperten...

Vejmand > der er 30 point til dig - det er præcis det jeg søger :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
23. juni 2005 - 04:29 #7
Velbekomme, og tak for point.
Jeg er også lige begyndt at få mails fra Eksperten igen, det er ellers længe siden.
c",)