Avatar billede hwlarsen Nybegynder
31. maj 2005 - 09:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opsætning mod_vdbh og php på Apache 2

Hej Experts

Jeg roder lidt med at sætte en webserver op til brug for nogle venner. Planen er at det hele skal kunne køre på en win maskine.

Spm 1: Jeg vil gerne kunne sætte mine vhosts op i mysql med mod_vdbh, men kan ikke lige se hvordan jeg skal gøre dette. Har læst mig frem til at det skal compileres ind i Apache.... og det tror jeg ikke lige jeg forstår så meget af! Håber i kan hjælpe, evt. med en vejledning eller et build for mig.

Spm 2: Men på et tidspunkt at have læst at der var et problem med PHP på Apache 2. Er dette korrekt? Er det lige meget om det er PHP4 eller PHP5?

Spm 3: Kan jeg have nogle vhosts som køre PHP i safe mode og nogle der ikke gøre? Hvordan?

Håber i kan hjælpe mig, hvis der skal flere point til må i jo lige sige til.
Avatar billede hwlarsen Nybegynder
31. maj 2005 - 14:46 #1
Hey... er her nogen? Skal der flere points til eller er jeg bare for utålmodig?
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2005 - 12:50 #2
Nej. Det er bare en meget stor opgave.. Jeg kører idag med flere servere (UNIX) med denne opsætning. Har ca. tager 100timer at sætte op, da man selv skal udvikle et perl script der indlæser vhost i apache.
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2005 - 12:51 #3
Er du god til perl, kan du finde hjælp her: http://files.printf.dk/docs/apache_perl/1.htm
Avatar billede hwlarsen Nybegynder
01. juni 2005 - 14:52 #4
...da man selv skal udvikle et perl script der indlæser vhost i apache.? Er det ikke det som mod_vdbh kan?
Hvis ikke må jeg jo i gang med at scripte... men troede nu at det var det, modulet kunne.
Avatar billede hwlarsen Nybegynder
19. august 2005 - 21:14 #5
Lukker