Avatar billede igore Nybegynder
31. maj 2005 - 09:50 Der er 4 kommentarer

pcplus til netprinter

Jeg har en netprinter uden print server, altså med en standard TCP/IP Port, og den vil jeg gerne have min pcplus til at udskrive til. Er der på nogen måde jeg kan bruge (net use lpt1:\\et eller andet) eller hvordan løser jeg dette problem...
Avatar billede khj Nybegynder
31. maj 2005 - 15:49 #1
Syntaxen er: Net use lpt1: \\192.168.x.x\printernavn

Alternativt kan du isteden for ip adressen skrive navnet på computeren med printerkøen (hvor TCP/IP porten er installeret)
Avatar billede igore Nybegynder
01. juni 2005 - 08:52 #2
Jeg har ikke en print server, alle computer har en TCP/ip port installed.
og jeg kan ikke få det til at virke med at skrive ip´en på printeren.
Avatar billede khj Nybegynder
03. juni 2005 - 17:43 #3
Den IP jeg forslår i NET USE commandoen er computerens IP og ikke printerens. Navnet du skal bruge er det navn share navn du har givet printeren. Jep, du skal altså share printen.

Alternativt hvis du vil bruge printerens IP skal du finde ud af hvilken navn printeren bruger internt. Du kan sikkert lave en NETCONFIG udskrift fra netværks menuen i printen. Der skulle så være et LPD navn. Brug samme kommando (syntax) men printerens IP og LPD navnet. Jeg har ikke nogle eksempler hvor jeg har brugt det, men det er mit bedste "alternative" bud.
Avatar billede khj Nybegynder
24. juni 2005 - 00:05 #4
Virker det ???