Avatar billede vizone Nybegynder
30. maj 2005 - 18:21 Der er 8 kommentarer

blokering af website

Kan man lave en website som blokere alle danskere, så hvis man fx går ind på siden fra danmark vil man blive viderestillet til en anden side og så at resten af verden "får lov" til at se siden
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
30. maj 2005 - 18:31 #1
hmmm i så fald skal siden blokere alle IP adresser med countrycode DK...men det tvivler jeg på at man kan...det var egentlig et godt spørgsmål!

mvh
Mads
Avatar billede webexp Nybegynder
30. maj 2005 - 18:38 #2
jeg lavede noget en gang at hvis man kom ind på siden med en pc med dansk sprog i browseren blev man automasisk smidt ind på den danske version at siden men sikkerheden i det er jo ikke voldsomt god
Avatar billede vizone Nybegynder
30. maj 2005 - 18:41 #3
men det vil altså sige at det ikke er så lige til... jeg troede i gruden at der var noget i en ip der stod for danmark ligesom +45 i et telefonnummer...
Avatar billede webexp Nybegynder
30. maj 2005 - 20:03 #4
jeg tror ikke det er så lige til
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
30. maj 2005 - 21:11 #5
Det kan lade sig gøre. Onkel Bush gjorde i forbindelse med valgkampen, hvorved kun amaerikaner kunne komme ind på hans valgkampagne.

Hvordan - godt spørgsmål?
Avatar billede webexp Nybegynder
31. maj 2005 - 13:12 #6
så vidt jeg kan se er der ikke nogen der har skrevet at det ikke kunne lade sig gøre men kun at det er er lige til
Avatar billede olebole Juniormester
01. juni 2005 - 12:54 #7
<ole>

http://www.eksperten.dk/artikler/568
- og samme forfatter har skrevet artikler om det samme emne i ASP, ASP.NET, JSP - så det burde være ret lige til at lave  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
11. juni 2005 - 15:24 #8
Så kom der lige guldkornene her - direkte hentet fra andet spørgsmål

http://weirdsilence.net/software/ip2c/