Avatar billede -sofus- Nybegynder
30. maj 2005 - 15:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skift Email i MSN

Jeg har en oldgammel email som msn kører på, og ville gerne skifte så det var min nye email, som det kørte på.

Kan det lade sig gøre at skifte email ? eller skal jeg oprette en ny konto og adde alle friends igen ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. maj 2005 - 15:44 #1
Du kan godt skifte din e-mail.

MEN (og det er et stort men) du skal alligevel addes af alle dine venner igen.

Derfor vil jeg anbefale dig følgende fremgangs metode.
- Installer GAIM (http://prdownloads.sourceforge.net/gaim/gaim-1.3.0.exe?download).
- Få GAIM til at virke med din gamle mail addy.
- Opret ny passport konto, brug denne under Messenger.
- Når vennerne er online på GAIM beder du dem oprette dig med din nye mail adresse.
- Når du kan se at de er oprettet på den nye kan du bede dem slette dig, med den gamle adresse. På denne måde kan du se hvem der er flyttet fra den ene til den anden og du skulle ikke tabe nogen i svinget.

Hvis man gør det på den anden måde er der altid nogen der ikke får tilføjet den nye adresse.

Mere info om gaim, der også kan håndtere andre IM'ere eller flere konti fra samme vindue (dette kan dog blive svært at overskue) http://gaim.sourceforge.net/about.php
Avatar billede wormsk8 Nybegynder
30. maj 2005 - 16:02 #2
Man kan sagtenes gemme sin kontaktliste og impotere den til sin nye account!

MSN -> Filer -> Gem kontaktliste!

Så lav dit passport, og log på msn. Importer her din kontaktliste, som du har liggende det sted du gemte den tidligere.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. maj 2005 - 17:32 #3
wormsk8>> Korrekt, men alle ens kontakter er stadig kun venner med den gamle konto!
Avatar billede wormsk8 Nybegynder
30. maj 2005 - 18:07 #4
Ikke hvis de acceptere dig? :S