Avatar billede p1913 Nybegynder
30. maj 2005 - 14:54 Der er 3 kommentarer

Kun én RAM-blok i computeren?

Hej!

Hvordan kan det være, at jeg kun kan have ét sæt RAM i min com, når der er plads til 2?

Jeg har lige købt 512 Mb DDR-RAM til min computer. Har i forvejen 256. Når jeg så prøver at sætte de nye RAM i og tænder for computeren, begynder den at bippe helt vildt. Hvordan kan det være?

Min computer har følgende, hvis det skulle være til nogen hjælp:

Intel Celeron 2.4 Ghz
256 Mb DDR-RAM 266 Mhz
Harddisk 40 GB 5400 rpm

Hilsen
Peter!
Avatar billede jpvj Nybegynder
30. maj 2005 - 15:00 #1
Hvilket motherboard?

Hvilke specs har du på de 2 RAM stænger?
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
30. maj 2005 - 15:11 #2
Såvidt jeg husker skal den største altid sidde i den laveste port. Prøv at sætte den nye i det gamle slot og se om den virker...
Avatar billede p1913 Nybegynder
30. maj 2005 - 15:16 #3
Har faktisk de nye i nu, hvor de gamle sad før. Prøver lige at sætte de gamle i det andet så...