Avatar billede syncro Nybegynder
30. maj 2005 - 11:19 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke tømme Papirkurv

Hej

Jeg kan ikke tømme min papirkurv. Når jeg sletter noget og der efter går ind i papirkurven er den tom. Men når jeg vil tømme den tomme papirkurv !! Spørger den om jeg vil slette de 5 filer.
Det er altid 5 filer.
Har haft problemet længe, og har prøvet forskelligt. Jeg har aldrig haft *Norton på maskinen

På forhånd tak.
Mads A.
Avatar billede des_84 Nybegynder
30. maj 2005 - 11:24 #1
Hej Mads.

Du skulle måske prøve at gå manuelt ind i kurven, og slette det derinde fra.
højreklik på kurven --> åbn --> slet de filer eller mapper du vil slette.
Avatar billede syncro Nybegynder
30. maj 2005 - 11:30 #2
Der ligger intet i kurven. Heller ikke hvis jeg lige har slettet noget.

Og den er indstillet til at smide slettede filer i papirkurven.
Avatar billede milter Ekspert
30. maj 2005 - 11:30 #3
Prøv "Method#3" fra linket herunder:

http://www.5starsupport.com/xp-faq/1-24.htm#1-24
Avatar billede haverslev Novice
30. maj 2005 - 11:36 #4
Kører du med Norton?

H-klik på papirkurv, vælg slet Norton protected files
Avatar billede haverslev Novice
30. maj 2005 - 11:37 #5
Bob Bob, læste ikke det med norton - sorry
Avatar billede syncro Nybegynder
30. maj 2005 - 11:54 #6
Hej milter

Det virkede ikke. Har også genstartet
Avatar billede milter Ekspert
30. maj 2005 - 11:59 #7
Når du åbner papirkurven, har du så mulighed for "Gendan alle elementer"?
Avatar billede gratis Nybegynder
30. maj 2005 - 12:05 #8
har du kørt et disktjek ? hvis ikke så prøv dette:
| Startmenu | Kør | skriv , chkdsk /f ,svar J som ja til at den skal
tjekkes næste gang du genstarter maskinen.Genstart maskinen og la den køre disktjekket, se om det hjælper.Hjælper dette ikke er der denne ting du ka prøve

skriv denne commando i promt eller kør , sfc /scannow (bemærk mellemrum mellem sfc og scannow) det scanner for manglende eller beskadiget system filer,du skal ha din win cd i drevet,genstart maskinen når det er gjort.
Avatar billede milter Ekspert
30. maj 2005 - 12:05 #9
Har du flere drev/partitioner på din computer?

Hvis du har, så prøv at checke papirkurven dem alle.
Avatar billede milter Ekspert
30. maj 2005 - 12:11 #10
Og har du nogen ide om, hvilken slags filer/mapper det er, der ligger der?
Avatar billede syncro Nybegynder
30. maj 2005 - 12:21 #11
Milter: Når jeg trykker "Gendan alle elementer" kommer den bare med et BING. Også sker der ikke yderligere.
Jeg har en harddisk i og 4 CD-drev og kan ikke finde andre papirkurve.

Prøver lige at kører en chkdsk /f nu.

Det med filerne har jeg ingen ide om. Har haft problemer i ca. 2 mdr.
Avatar billede haverslev Novice
30. maj 2005 - 12:44 #12
Nu skriver du, at du har 4 cd-drev.
Har du lagt mærke til, om de 5 filer kommer fra cd-drevene ?

F.eks har du nogle cd skiver, til at lægge "fast" i drevene - f.eks spil
Prøv at fjerne cd`erne og slet papirkurv - genstart og se om ikke de er væk.
Avatar billede vejmand Juniormester
30. maj 2005 - 12:44 #13
Avatar billede syncro Nybegynder
30. maj 2005 - 16:07 #14
gratis:
Det var ikke et hit.... Har lige brugt 1½ time på at få mit netkort til at fungere igen ... og papirkurven virker stadig ikke. Sådan kan det jo gå :-(
Avatar billede syncro Nybegynder
30. maj 2005 - 16:19 #15
Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\>dir
Disken i drev C har ikke noget navn.
Diskens serienummer er A013-****

Indhold af C:\

17-01-2005  19:15                0 AUTOEXEC.BAT
17-01-2005  19:15                0 CONFIG.SYS
12-03-2005  17:15              178 Dc4LicenseAI.key
30-05-2005  11:08    <DIR>          Documents and Settings
17-01-2005  21:23                0 itouch_config_crash_info.txt
17-01-2005  21:18                0 itouch_crash_info.txt
04-02-2005  18:49    <DIR>          NVIDIA
30-05-2005  16:06    <DIR>          Programmer
12-03-2005  21:51    <DIR>          temp
31-12-2003  16:09          524.288 temp.bin
07-05-2005  09:48    <DIR>          temp1
07-02-2005  16:41    <DIR>          WEBBANK
30-05-2005  16:01    <DIR>          WINDOWS
02-05-2005  12:20    <DIR>          www
22-01-2005  22:24    <DIR>          wwwmads
              6 fil(er)          524.466 byte
              10 mappe(r)  37.550.067.712 byte ledig

C:\>

Kan ikke finde c:\RECYCLER !!!
Avatar billede gratis Nybegynder
30. maj 2005 - 17:25 #16
syncro: det er jeg ked af at høre, tjekdisk kommandoen tjekker kun for fejl på harddisken og jeg forslog det fordi det kunne være en mulighed for at rette den fejl du har.
For at se RECYCLER skal du slå "vis skjulte filer og mapper" til, det gør du her
| Kontrolpanel | Mappeindstillinger | Vis | skrol ned og find "Vis skjulte filer og mapper" sæt prik der.

fra denne site http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm , er der på linie 64 en regfil der hedder "Replace/Repair the Recycle Bin in Windows XP" hvis du synes, ka du hente den og prøve med den.
Avatar billede milter Ekspert
30. maj 2005 - 17:31 #17
gratis > den regfil, du foreslår er prøvet her: 30/05-2005 11:30:24
Avatar billede gratis Nybegynder
30. maj 2005 - 17:47 #18
milter > ok, viste ikke det var den samme.
Avatar billede milter Ekspert
30. maj 2005 - 21:04 #19
gratis >  ok :)
Avatar billede syncro Nybegynder
31. maj 2005 - 17:26 #20
Nu har jeg prøve alt I har foreslået og ingen forskel.
Jeg får vist skjulte filer og mapper, men jeg kan ikke finde noget der hedder hverken recycler eller papirkurv når jeg søger på c-drevet
Avatar billede gratis Nybegynder
31. maj 2005 - 21:48 #21
fik du prøvet denne ting ? er nød til lige at bemærke:. opstår der fejl eller andre fejl pga dette forslag er det ikke intentionen og ikke sådan det virker normalt,så gør det på eget ansvar ikk :) du kan i windows hjælp læse mere om dette værktøj,i søge dialogen skriver du sfc så for du en forklaring + kommandoer man ka bruge.

skriv denne commando i promt eller kør , sfc /scannow (bemærk mellemrum mellem sfc og scannow) det scanner for manglende eller beskadiget system filer,du skal ha din cd i drevet,genstart maskinen når det er gjort.

et par mulighedder mere:.

Systemgendannelse:.

Du ka bruge systemgendannelse og vælge et punkt fra før problemet opstod, minuset ved det er,at programmer der er installeret efter det valgte punkt, skal installeres igen.Du finder systemgendannelse her | Start | Alle Programmer | Tilbehør | Systemværktøj | Systemgendannelse | din pc blir genstartet og gendannet til det valgte tidspunkt du kan osse fortryde gendannelsen skulle det være :)

Repair Installation:.
her er go guide , http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
Avatar billede vejmand Juniormester
01. juni 2005 - 12:35 #22
Lige et langskud:
For at se mappen "Recycler" skal du også fjerne flueben i "Skjul beskyttede operativsystemfiler" under: Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis
Avatar billede syncro Nybegynder
08. juni 2005 - 14:37 #23
Undskyld forsinkelsen.

Gratis: Det var det der fik min maskine til at gå ned.

vejmand: Det kikker jeg lige på
Avatar billede gratis Nybegynder
08. juni 2005 - 14:44 #24
ok,trækker mig fra spørgsmålet.
Avatar billede syncro Nybegynder
14. juli 2005 - 13:55 #25
Har formateret maskinen.... Lukker spørgsmålet