Avatar billede multicoder Nybegynder
30. maj 2005 - 10:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke forbinde til mysql fra PHP på IIS 6.0

Hej

Når jeg prøver at oprette en forbindelse til min mysql(4.1.12) server fra PHP(4.3.11) får jeg denne fejl:

“Warning: mysql_connect(): Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client in C:\Inetpub\Wwwroot\server\mysqltest.php on line 2”

Linje 2:  $connect = mysql_connect("localhost","root","password");

Håber der er en der kan sige mig hvad jeg gør galt..

Jeg kan godt oprette en forbindelse til MySQLen via ”MySQL Administrator”

pft
Avatar billede arne_v Ekspert
30. maj 2005 - 10:26 #1
Avatar billede arne_v Ekspert
30. maj 2005 - 10:26 #2
kort sagt skal du ind og ændre passwordet for det brugernavn du connecter med
til gammel format fordi PHP4 bruger det gamle format
Avatar billede multicoder Nybegynder
30. maj 2005 - 12:48 #3
Det var lige det der skulle til.

Jeg takker...
Avatar billede arne_v Ekspert
30. maj 2005 - 12:53 #4
så ligger jeg et svar