Avatar billede dehaas Nybegynder
29. maj 2005 - 19:39 Der er 1 løsning

DNS Hjælp - Nybegynder

Hej,

Jeg skal for første gang til at rode lidt med noget DNS, så skal derfor bruge noge "brugervenlige" forklaringer :)

Jeg vil gerne have laver et subsomæne til mit subsomæne, hos mit webhost.

Hvordan gør jeg dette?

Jeg kan oprette et subdomæne ved at lave to recorder

Lacalname @
Type: MX
MX Priority: 15
target: subdomain

Localname: subdomain
Type: A
MX Priority 0
Target: IP

Vil også gerne have en forklaring på hvad ovenstående egentlig betyder.

Men hvordan gær jeg hvis jeg fx. gerne vil oprette sub2.sub1.domain.dk ?
Avatar billede knuspar Nybegynder
06. juni 2005 - 00:02 #1
MX står for mailexchanger, den skal du ikke brueg til noget bare for at lave en subdomain. Der ville du skulle bruge en A record. For at denne a recordvirker, kræves det også at din webudbyder tillader den slags.

Hvis du vil oprette eks: du kan lade det lige så vildt som du vil med subdomains

eks kan du lave en ar record som hedder:

jeg.syntes.dns.er.noget.pis.og.jeg.skal.nok.laese.mere.paa.google.om.det.domain.dk :D

men alt virker sådan set =) Igen skal din webudbyder understøtte det i den forstand, de skal tillade multihost/vhost eller hvad de nu vælger at kalde det =)