Avatar billede huset Praktikant
28. maj 2005 - 11:03 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Hvor er coadmins

For det første synes jeg det er meget sjældent man efterhånden ser en coadmin på E. Måske fordi der ikke er meget at lave mere, hvilket må siges at være dejligt, MEN så alligevel :D

Har anmeldt mig selv for at få svar på noget + der ligger en anmeldelse fra en bruger pga jeg kaldte screem_brille for screem_bille.

De har stået nogle dage efterhånden, og lader ikke til de er underbehandling.

Er I rejst på ferie eller ?
Avatar billede sardinen Nybegynder
28. maj 2005 - 11:10 #1
Det er da vanvittigt at anmelde folk for en slåfejl eller stavefejl. Over halvdelen herinde laver den slags fejl. Den anmeldelse skal du ikke tage dig af. Den tror jeg, co-admin griner af.
Avatar billede huset Praktikant
28. maj 2005 - 11:12 #2
Ja, det ved jeg de gør, og det var heller ikke for at fæstne på denne :D

Men bliver anmeldt for andre ligende ting, men nok om det. Det er mere min egen anmeldelse af mig selv jeg ikke forstår bliver behandlet. Men måske kan man bare ikke se det mere.
Avatar billede snowball Novice
28. maj 2005 - 12:09 #3
Der er rent faktisk én af os der er i udlandet nogle måneder ;)

Men i mine øjne ligger problemet et helt andet sted. Der er 2 ting i det her:

1) Vores CoAdmin værktøjer er meget dårlige. Reelt kører der faktisk 2 CoAdmin systemet sideløbene med hinanden, fordi implementeringen af det nyeste blev stoppet midt i det hele. Dette gør at proceduren for at anmelde ting er besværlig, og at vi meget ofte ikke får de oplysninger som vi burde. F.eks. får vi pt. ikke nogen henvisning til et spørgsmål når folk anmelder. Ofte er der desuden heller ikke nævnt nogen bruger, og nogle gange er hverken bruger eller spørgsmål - det er de færreste der selv skriver det i deres anmeldelse. Vi skal derfor ofte selv til at lege detektiv for at finde ud af hvilket spørgsmål og hvilken bruger anmeldelsen drejer sig om.

Derudover indeholder systemet en række fejl og ikke mindst ting som er dumt lavet. Det indeholder heller ikke en lang række af de funktioner som vi var blevet lovet at det ville indeholde. For at gøre tingene værre, så kan de 2 systemer selvfølgelig ikke arbejde helt sammen!

2) Lysten mangler hos flere af os. Den primære årsag er nok det jeg nævner i punkt 1, og IDG har meldt klart ud at der ikke bliver lavet noget om før tidligst efter sommerferien. Derfor kommer det nok til at køre sådan her i et par måneder endnu (selvom det langt fra er optimalt for hverken jer eller os).
Avatar billede mjl Nybegynder
28. maj 2005 - 12:33 #4
Man fatter det bare ikke - er dette site ikke et af "de største" i DK?
Avatar billede huset Praktikant
28. maj 2005 - 12:55 #5
Tak for god forklaring Michael :D

Må må dette være frustrende for jer! Man kunne fristes til at spørge hvorfor I overhovedet gider dette "job" Selvfølgelig ville det være at "give op" men når ikke værktøjerne er der, og jeres muligheder skrænket ind som det lyder til, er der så overhovedet brug for jer?

Tror mange vælger at smutte til UniteIT når de er køreklar, og det er jo trist for eksperten som site, da dette har givet mange af os gode timer..
Avatar billede snowball Novice
28. maj 2005 - 16:08 #6
mjl: Kvantitet er ikke lig med kvalitet ;) IDG tjener ikke ligefrem en bunke penge på Eksperten, så derfor har de nok ikke lyst til at bruge en masse penge på udviklingen af Eksperten (på nuværende tidspunkt i hvert fald - lad os nu se hvad der sker efter sommeferien).

huset: Jeg spørger også jævnligt mig selv om hvorfor jeg egentlig stadig er CoAdmin. Det bedste svar er nok at jeg stadig håber på at lyset for enden af tunnelen kommer nærmere, og at Eksperten dermed bliver mere "som i gamle dage" ;) (så kan man så diskutere om det er naivt eller ej).

Vedr. UniteIT, så er det da et frisk forsøg, men umiddelbart tror jeg ikke det bliver til det helt store - men det må tiden jo vise :)
Avatar billede mjl Nybegynder
28. maj 2005 - 16:29 #7
snowball: Det jeg mener er, at dette er et enormt site, som utroligt mange brugere logger ind på hver dag - så måske skulle dem der ejer et sådant site, være mere end bare lidt interesserede, og nærmere totalt "nørder", der tager det som en udfordring, at få det til at køre optimalt.

Der findes pt. ikke et kanon alternativ, ud fra min viden, men jeg mener bestemt, at UniteIT ser lovende ud, og hvis det styres af entusiaster, så vil det ret sikkert vinde, mon ikk!?

Jeg er ikke hamrende utilfreds med Eksperten - stedet har været min "kammerat" i mange år, og det er stadig kanon - men det er som om, at dem der står bag, ikke rigtigt har lyst til at få det til at fungere optimalt!

Bare lidt tanker her i varmen...

hilsen Conrad
Avatar billede huset Praktikant
28. maj 2005 - 16:45 #8
Snow>>

Vedr. UniteIT, så er det da et frisk forsøg, men umiddelbart tror jeg ikke det bliver til det helt store - men det må tiden jo vise :)

Så kan man jo vende  Kvantitet er ikke lig med kvalitet til hellere kvalitet end kvantitet :D

Hatten af for du bliver her snowball!
Avatar billede arne_v Ekspert
28. maj 2005 - 20:27 #9
Lidt penge må det kommer ind. Jeg går ikke udfra at de bringer de Dell reklamer
gratis.

Der er også et andet aspekt. Eksperten er uden tvivl det IDG site som har
bedst fat i kategorien "unge som overvejer en IT uddannelse & unge som er igang
med en IT uddannelse". Eller med andre ord: potentielle fremtidige brugere af IDG's
øvrige sites og services.

Måske kan det godt betale sig at gøre et godt indtryk selvom der ikke er de
helt store penge at tjene.

Med hensyn til coadmins så er det mit indtryk at kun ca. halvdelen er
aktive for tiden.

Måske var det også på tide at få fyldt op i rækkerne. En 3-4-5 nye ville
give lidt flere til at dele arvejdet.
Avatar billede mjl Nybegynder
28. maj 2005 - 20:35 #10
Tja - hvis man læser her : http://www.idg.dk/medieplan/images/online_2005.pdf så kan man se hvad det koster med reklame på IDG's sider - de kan sgu ikke være totalt på røven! Såhhhhhh.......
Avatar billede nopsen Ekspert
28. maj 2005 - 21:54 #11
gad vide om den coadmin der er væk en måned, er den samme som for fjorten dage siden lovede mig at hurtigst muligt at få fjernet en karma tildeling som indeholdte mit navn?
alt respekt for coadmins, men hvis man lover folk noget, så burde man overholde det, eller i det mindste give besked om at man har givet op og ikke bare pludselig stoppe med at svare på mails, for derefter at forsvinde i den blå luft.
jeg har af samme grund ikke haft lyst til hjælpe herinde i den periode, men har fulgt op på de tråde jeg i forvejen deltog i for ikke at svigte nogen, det mener jeg at den coadmin også burde ha gjort, uanset om han pludselig er rejst eller har opgivet.
kan leve med nogen af de ting vi alle døjer med herinde, men totalt svigt uden tilnagemelding og især når det gælder ens private oplysninger, kan man bare ikke være bekendt.
Avatar billede huset Praktikant
29. maj 2005 - 08:56 #12
Hvad angår reklame indtjening :D

Den store reklame foroven "ADTECH" der virker link ikke *G*
Avatar billede snowball Novice
29. maj 2005 - 10:34 #13
arne_v: Hvis jeg husker rigtig fra sidste CoAdmin møde, så sagde IDG, at Eksperten mere eller mindre "løber rundt" sådan som det kører nu.

Mht. aktive CoAdmins, så situationen sådan her (i mine øjne, og sat lidt på en spids):

1 har ikke været aktiv som CoAdmin i over 1 år og er meget sjældent aktiv som bruger.

5 har kun lavet en smule arbejde i små perioder det sidste halve års tid - sikkert primært fordi de værktøjer vi har til rådighed er elendige.

2 er rimelig aktive og sørger for at behandle anmeldelserne så antallet af åbne anmeldelser ligger på et fornuftigt niveau.

Det vil ikke hjælpe noget at ansætte nye CoAdmins på nuværende tidspunkt, for når de ser hvilke værktøjer vi har til rådgihed, løber de skrigende væk igen ;) Det der skal til er et nyt CoAdmin system som fungerer og er 100% implementeret, og så en god gang selv-ransagelse hos CoAdmins så folk der ikke har tiden og lysten til at være CoAdmin, ikke længere er det. Så må vi tage den derfra!
Avatar billede huset Praktikant
29. maj 2005 - 11:15 #14
Ak ak_det er jo hovedrystende!

Håber et eller andet sted, trods E har været et godt sted, at folk smutter til UniteIT når der er klart, for måden denne køres på er under al kritik!
Avatar billede roenving Novice
29. maj 2005 - 13:04 #15
-- og jeg er en af de mere passive for tiden ...

-- jeg har nok kun været inde i coadmin-systemet en 40-50 gange i det sidste ca. ½ år, på trods af, at jeg nok har været omkring 250-300 gange på Eksperten inden for den periode ...

-- væsentligst har jeg benyttet mig af de gamle værktøjer, da jeg ikke har fundet ud af, hvordan det nye interface kan være til nytte i forhold til at behandle en anmeldelse (to gange er det dog lykkedes mig at bruge det til at fjerne håbløsheder !-)

-- men det er forstemmende, at en veltrænet pc-bruger som jeg bestemt er, må leve med værktøjer, som jeg ikke har en chance for at få noget fornuftigt ud af ...
Avatar billede huset Praktikant
29. maj 2005 - 14:04 #16
*suk*
Avatar billede fromsej Praktikant
29. maj 2005 - 14:04 #17
29/05-2005 10:34:38>>Det er sørgeligt, men jeg kan godt forstå at folk ikke orker alt det ævl og kævl, når de ikke har værktøjer som virker, samtidig med at når flere falder fra, bliver arbejdsbyrden jo ikke mindre for de resterende.
Dette er sådan set også en kommentar til Roenving.

Så måske skulle nogle herinde gribe lidt i egen barm, og simpelthen stoppe med beskyldninger, dårlige karmaer, hævnkarmaer og en uendelig række af tråde med diverse beskyldninger mod hinanden, således at de Coer(Cøer?) der ikke har givet op, ikke bliver mere pressede end nødvendigt er.
Mvh:
Fromsej (Der er jublende lykkelig over, han alligevel ikke blev valgt som Co.*S*)
Avatar billede fcs Novice
30. maj 2005 - 08:15 #18
Arne_v>> Citat: "Måske var det også på tide at få fyldt op i rækkerne. En 3-4-5 nye ville give lidt flere til at dele arvejdet." Personligt vil jeg have meget svært med at skulle oplære nye, når os rutinerede ikke engang kan bruge systemet på en optimal måde.......

Fromsej>> Citat: "simpelthen stoppe med beskyldninger, dårlige karmaer, hævnkarmaer og en uendelig række af tråde med diverse beskyldninger mod hinanden" Ja tak - det er hørt ;o)

Alle>> Jeg er en af dem som i mine egne øjne langt fra yder en optimal indsats - ene og alene af den grund at det er simpelthen for bsværligt at udføre sin opgave på baggrund af de værktøjer der er til rådighed. Min tid er begrænset og jeg er nødt til at prioritere. Sådan vælger jeg og jeg vil til enhver tid tage til efterretning og gå af som coadmin hvis brugerne herinde synes at der skal andre/nye til.

Hygge

FCS/Coadmin
Avatar billede exp Juniormester
30. maj 2005 - 09:23 #19
nopsen 28/05-2005 21:54:09 >>
"gad vide om den coadmin der er væk en måned, er den samme som for fjorten dage siden lovede mig at hurtigst muligt at få fjernet en karma tildeling som indeholdte mit navn?"

Ikke saa vidt jeg ved :-)

exp/coadmin (i udlandet)
Avatar billede nopsen Ekspert
30. maj 2005 - 19:17 #20
ok :)
Avatar billede arne_v Ekspert
30. maj 2005 - 22:00 #21
Det er jo ret rystende at man har lavet et system som #4 på top 10 har svært
ved at bruge.

Jeg er ret skeptisk overfor "om X måneder laver vi et system i massivt sølv med
forgyldning på og diamant støv på toppen" ideen.

Jeg synes bare at man skulle gå igang. Mit gæt vil være at det var nok
med 5 developer timer om ugen. 2 små bug fixes om ugen eller 1 stor bug fix om
ugen eller 1 ny feature hver anden uge. Fejl listen er sikkert lang og det
vil tage lang tid at komme igennem den. Men hvis folk kan se rimeligt
konstante fremskridt så kan man ofte leve med at det tager tid inden alt
er færdigt.
Avatar billede fcs Novice
31. maj 2005 - 08:18 #22
Arne>> Helt enig - det er vi flere der har bedt om i 2 år ;o)
Avatar billede huset Praktikant
31. maj 2005 - 10:54 #23
Lukke igen :D

fcs> hvir du er aktiv, kan du så ikke varetage de 2 anmeldelser jeg har har liggende :D

God dag trods regnen