Avatar billede mulemule Nybegynder
27. maj 2005 - 01:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ftp adgang til forskellige websites

Hej,

Hvis jeg har oprettet et par web sites på min IIS,

f.eks.
testsite1.dk
testsite2.org

Altså med new web site, som peger ned i mappen c://websites/testsite1.dk, og hostheader testsite1.dk
Og ditto for testsite2.org

Hvordan opretter jeg så nogen tilsvarende ftp sites for disse to sites - og hvis/når det er gjort hvordan så med brugernavne og password til disse ftp sites, skal jeg oprette en nye Windows Bruger og bruge den eller hur.

Håber mit spm er forstået, jeg er helt på død jord med det der fpt server i IIS.

På forhånd tak for hjælpen,

Generelt handler projektet om at oprette ca 12 domæner på den samme IIS, altså ligesom hvis det var et webhotel, så hvis der er andre ideer til dette projekt generelt er de også velkomene her.
Avatar billede necro655 Nybegynder
27. maj 2005 - 07:32 #1
det kan man ikke med MS IIS...du kan kun lave alle få adgang til samme kartotek..og bagefter bruge NTFS til at sige hvem må læse og skrive hvor..

Man kan ikke få en bestemt bruge til at "lande" i sit egent ftp kartotek med MS IIS..

du bliver nødtil at bruge et andet ftp server software..

sorry..men sådan er det.

der findes dog en del gratis software som kan gører det..prøv at søg på www.download.com
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2005 - 08:21 #2
Opret en bruger, for hvert Website.

Brug denne folder struktur:
FTP_Root\Brugernavn_på_Administrator_For_testsite1.dk
FTP_Root\Brugernavn_på_Administrator_For_testsite2.org

Når brugeren logger på, vil han havne i, og kun have adgang, folderen "Brugernavn".

Annonym adgang skal fjernes på FTP Serveren. Læse/Skrive permission skal gives til Website_Brugerne.

Der skal sættes passende NTFS permissions på folderstrukturen.

Din WWW_Root skal være lig med din FTP folder, for hvert Website.

:-)
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2005 - 08:43 #3
Rettelse/Tilføjelse:

I stedet for ovennævnte folder struktur, er det nok bedre med et Virtual Directory.

Højreklik på Default FTP Site >New >Virtual Directory.
I feltet Alias: Tast Brugernavn_på_Administrator_For_testsite1.dk.
I feltet Path: Stien til testsite1.dk.

:-)
Avatar billede mulemule Nybegynder
27. maj 2005 - 17:41 #4
OK, kigger på det. Jeg tror det bliver lettest at installere et andet ftp-server program . Hvis nogen har lyst til at anbefale et godt, enkelt, sikkert, gratis et så gør det gerne.

Mvh