Avatar billede henrikhh Nybegynder
04. april 2001 - 14:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indeksering af fotos

Jeg søger viden om programmer, der kan lagre oplysninger om et foto sammen med selve billedet, gerne som note eller lignende.
Hvis der kendes til programmer med søgefunktion udfra billedindeksering hører jeg også gerne
Hilsen
Henrik
RBF
Avatar billede liquid Nybegynder
04. april 2001 - 14:48 #1
så skal det vidst være en eksikverbar fil...som .exe .com og .bat
... TROR ikke at man kan gøre det med billeder (er ik sikker)
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
04. april 2001 - 14:58 #2
Prøv at kigge på den norsk udviklede program:
http://www.fotoware.no/products/noscriptmenu.asp

får utrolig megen ros overalt i verden!
Avatar billede hofer Nybegynder
04. april 2001 - 16:15 #3
ACDSee kan nøjagtigt det, du spørger om (og en del mere). Men det er ikke gratis.

http://www.acdsystems.com/index.htm

-----
hofer
Avatar billede dr_gamma Nybegynder
04. april 2001 - 22:55 #4
extensis portfolio......  www.extensis.com
-koster en del æg, man kan hvad du ønsker.
Du kan også bestille et gratis prøvekatalog fra digital vision [har cd vedlagt med en ældre gratis version af portfolio]
dansk distributør: http://www.tegnecenter.dk/
Avatar billede sh-dk Nybegynder
05. april 2001 - 07:50 #5
Du har den milghed med Corel Draw.
Her kan du gemme med noter.
Programmet RomCat bruges i forbindelse med Corel til at søge og se miniature af billedet
Avatar billede hyperactive Nybegynder
05. april 2001 - 07:57 #6
Thumbsplus..... Den kan håndtere alle former for grafikfiler, film, fonte m.v. Der er mulighed for at tilføje søgeord og notater. www.thumbsplus.com