Avatar billede tzinck Novice
25. maj 2005 - 23:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Open Source Handelsløsning

Jeg kunne tænke mig at starte et handelssite for handel med en bestemt type varer mellem private - men hvor finder jeg Open source værktøj der er godt til det formål.  Det behøver ikke være vildt avanceret, men det skal være brugervenligt, og skal kunne fungere på dansk overfor besøgende.
Avatar billede ppr Nybegynder
25. maj 2005 - 23:44 #1
http://www.openforum.dk/forum/portal.php er det det her du søger?
Avatar billede tzinck Novice
25. maj 2005 - 23:57 #2
Nej - det er noget a'la den blå avis, papkassen.dk, brugt.dk osv (bare en meget simpel udgave) fx. som www.brugtgrej.dk
Avatar billede tzinck Novice
26. maj 2005 - 00:11 #4
såvidt jeg kan se er det alle e-shops.  Det er IKKE en e-shop jeg vil bygge med et handelssite hvor folk handler med hinanden - det er ikke mig der skal sælge noget.
Avatar billede fxj Juniormester
26. maj 2005 - 23:23 #5
Hej. Jeg har på et tidspunkt søgt noget lignende. Fandt følgende links frem fra "gemmerne":

Gratis:
1) Noah Classified på http://classifieds.phpoutsourcing.com/
2) Classified Caffe på http://gonafish.com/lc/index.php?id=6

Gratis - hvis du ikke tjener på det:
1) PHP Classified - http://www.deltascripts.com/phpclassifieds/
Her kan downloade scriptet og lege med det først. Der er to versioner til hhv register_global on og off
Desuden findes der et forum, hvor man kan få hjælp og downloade en masse addons og hacks til brug på siden.
Scriptet koster desuden kun $149, hvis du vil til at tjene penge på det senere.

Ikke gratis:
1) Abarcar - http://www.abarcar.com/slisting.php?slid=6&listingid=14
Den kan jeg godt lide da man kan sætte ting til salg til en fast pris eller komme med et bud. Sælger vælger selv det bud, han vil sælge til

Jeg ville klart foretrække PHPClassified.

En anden løsning du måske kunne overveje er at kigge på nogle af de CMS/Portalløsninger der findes som GPL. PHP Nuke har f.eks. et modul til annoncer og det er der uden tvivl flere andre der også har.

Med venlig hilsen
Flemming
Avatar billede tzinck Novice
27. maj 2005 - 10:23 #6
fxj - det ser rigtig godt ud - jeg vil straks kaste mig over PHP classified
Avatar billede fxj Juniormester
27. maj 2005 - 10:55 #7
@tzink
Selv tak (også for point)
Avatar billede bulbous Nybegynder
08. juni 2005 - 11:45 #8
Du har allerede accepteret et svar, men jeg kommer bare lige med en kommetar:

Prøv også Mambo (www.mamboserver.com). Der er meget brugervenligt og har en masse moduler og meget flotte templates, der kan tilpasses.