Avatar billede karijen Nybegynder
24. maj 2005 - 12:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fjerner farver med pensel.

Hvordan maler jeg farver væk (eller fjerner) med penselværktøj?
Avatar billede triple-x Nybegynder
24. maj 2005 - 12:35 #1
det gør du med viskelæderet, som du både kan lave som en pencil brush eller en block.

Når du har valgt viskelæderet vælge du brush/pensel i den øverste menubar der kommer frem hvis du vælger viskelæderet ( ereaser )
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
26. maj 2005 - 01:24 #2
Du kan bruge en almindelig pensel, farven sort (eller hvid eller grå) og vælge Mode "Saturation"

Brug evt en pensel med blød kant, eller en airbrush, for bedre kontrol.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
26. maj 2005 - 01:26 #3
Ca det samme får du hvis du bruger Sponge Tool, som ligger i værktøjerne
Avatar billede triple-x Nybegynder
26. maj 2005 - 08:56 #4
Ldanielsen - jeg tror sku du har ret, jeg havde læst det som om han ville slette noget helt, men kan godt se det kan forståes som om han bare vil "slette" farverne.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
26. maj 2005 - 11:33 #5
Ja, det jeg foreslå vil male farver til gråtoner, og med de rigtige indstillinger vil man kunne tone farverne væk gradvist.

Hvis man vil have max kontrol og alle muligheder for fortryd kan man gøre følgende:

Åbn Billedet
Lav et nyt lag over baggrunden og sæt dette lags Mode til Saturation
Mal på det nye lag med sort.

Du kan så viske ud og male mere, samt bruge blur osv, og det oprindelige billede berøres slet ikke af det.
Avatar billede karijen Nybegynder
29. maj 2005 - 23:25 #6
Idanielsen - Det var lige det jeg efterlyste. Tak. Hvordan giver jeg dig 50 point?
Avatar billede triple-x Nybegynder
29. maj 2005 - 23:28 #7
markér hans navn og tryk accepter