Avatar billede asger_ss Nybegynder
24. maj 2005 - 11:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

snydt på ebay.com

havde købt en IBM thinkpad t23 med det hele, på ebay.com, men istedet modtog jeg en thinkpad 600, uden batteri, drev eller noget andet.. det lugter som om den er brændt af... hvad kan man gøre ved det???
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
24. maj 2005 - 12:08 #1
i realiteten har du samme betingelser, som hvis du havde købt den i en butik. Men kan godt se, at du måske får svært ved at få pengene igen. Men som sagt, rent juridisk er du ihvertfald under danske regler dækket af loven. Men det er da meget beklageligt... har du ikke nogle muligheder igennem ebay.com ??
Avatar billede keysersoze Guru
24. maj 2005 - 12:29 #2
er man dækket gennem dansk lov ved køb på ebay.com? det ville jeg da ikke umiddelbart mene for sælger har da ikke en realistisk chance for at sætte sig ind i alle landes regler.

Jeg ville først og fremmest tage kontakt til sælger, er det uden held så få læst ebay's regler godt og grund for at se om de kan hjælpe.
Avatar billede asger_ss Nybegynder
24. maj 2005 - 12:48 #3
okay vender tilbage når der sker noget nyt
Avatar billede craft Nybegynder
24. maj 2005 - 15:06 #4
Jeg vil også kontakte sælger og sige, at hvis han ikke omgående betaler pengene +  penge til at du kan sende den tilbage til ham, så vil du kontakte din bank og få dem til at føre pengene tilbage.

Dette kan dog KUN lade sig gøre, hvis du har betalt med VISA-kort (Paypal). Hvis du IKKE har det, så er der ikke så meget andet at gøre, end at håbe på, at sælger er fair og indser sin fejl.
Avatar billede asger_ss Nybegynder
24. maj 2005 - 16:21 #5
okay jeg betalte med visa-kort, over bidpay, kan det også lade sig gøre
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
01. september 2005 - 16:54 #6
Er der sket noget nyt i sagen ??
Avatar billede keysersoze Guru
31. januar 2006 - 19:53 #7
lukketid?
Avatar billede asger_ss Nybegynder
03. februar 2006 - 20:34 #8
sorry, havde da vidst glemt dette spørgsmål. jeg fik oprettet en case hos FBI som så sendte et brev til ham, det havde han respekt for og jeg fik pengene tilbage.
Avatar billede keysersoze Guru
05. februar 2006 - 16:20 #9
top nice ;)