Avatar billede hostgirl Nybegynder
23. maj 2005 - 17:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udskrift fra database i windows application og klikbart

Hej alle

Jeg søger hermed ikke nogen færdig kode (dog gerne eksempler), men råd.

Jeg har en ms SQL database med informationer, og jeg ønsker at udskrive disse informationer i et windows program, hvad er bedst at udskrive informationerne i?

datagrid, listbox eller ?

De informationer man udskriver skal dermed listes og der skal være mulighed for at klik på dem, så information kan tages med videre til næste form.

i asp ville det fx. være et link: .asp?id=4

Hvordan skal det gøres i vb.net?

Håber i forstår hvad jeg mener...
Avatar billede burningice Nybegynder
23. maj 2005 - 17:58 #1
hvis du bare skal liste dem, uden mulighed for direkte redigering, som f.eks. i Excel, så er en listbox fin.

Ang. at tage værdien med over når man klikker på en post, så har listbox'en både OnClick og OnDoubleClick-events som du kan bruge. Her kan du så tjekke på SelectItem som vil indeholde værdien på den post der er valgt, og den kan du så føre videre til en anden form.
Avatar billede hostgirl Nybegynder
23. maj 2005 - 18:14 #2
Okay, jeg vil lege lidt med det i aften, så hvis du smider et svar kan jeg altid give dig point.. Hvis andre har noget at indvende er spørgsmålet stadig åbent :)
Avatar billede burningice Nybegynder
23. maj 2005 - 18:34 #3
mon ikke vi bare skal lade lå spørgsmålet stå åbent lidt endnu... så kan du altid spørge igen her hvis der er noget :)

De ting du skal kigge på er klasserne i System.Data.SqlClient-namespacet (SqlConnection, SqlCommand, SqlDataReader, SqlDataAdapter m.fl.). Derudover kan ArrayList være god til at opbevare objecter i så man får en adskillelse mellem sin database og præsentationen.
Avatar billede hostgirl Nybegynder
08. juni 2005 - 10:29 #4
Smider du ikke et svar?
Avatar billede burningice Nybegynder
26. juni 2005 - 19:13 #5
hov.. .jo, sevfølgelig