Avatar billede kimss Nybegynder
23. maj 2005 - 15:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Søgning i en Access database vha Frontpage webside

Hej

Jeg er helt ny i både Access og Frontpage, men har fået til opgave at lave en web-søgefunktion, som kan søge en Access database igennem og vise resultaterne.

Hvordan gør jeg?

Jeg har prøvet, at indsætte databasen i Frontpage, men hverken visningen eller søgefunktionen virker...
Avatar billede keysersoze Guru
23. maj 2005 - 16:20 #1
Det er super svært - hvis ikke umuligt - at lave serversidekode, altså fx asp, i et program som frontpage. dreamweaver kan til dels klare det, men ellers er der ikke noget som gode gamle notesblok eller et andet tekstbaseret program (homesite/visual studio) til at lave sådan noget arbejde i.

Mit råd er at du på lige præcis denne del laver lidt håndkode - og dertil kan du få hjælp til din søgefunktion her; http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=60
Avatar billede kimss Nybegynder
24. maj 2005 - 08:47 #2
keysersoze:

Jeg har forsøgt at køre det eksempel, som du henviser til, men uden held. search.asp bliver kaldt, men ikke genereret i Explorer. Så vidt jeg kan forstår på de kommentarer, som står under eksemplet, er der andre, som har haft disse problemer.

Kan det skyldes, at ASP ikke er installeret? Og hvis det er tilfældet, kan jeg så gøre noget ved det? Jeg sidder i en virksomhed og har ikke administrator-rettigheder...
Avatar billede keysersoze Guru
24. maj 2005 - 09:41 #3
det er lidt svært at gætte på sådan uden videre - men ja, det kan være en grund. En ting du kan prøve er at lave en side der fx hedder test.asp og have følgende indhold i;

<%
response.write "hello world"
%>

kør den i browseren og se hvad der sker. står der

hello world

på skærmen kan du køre asp - ellers ikke.
Avatar billede kimss Nybegynder
24. maj 2005 - 09:57 #4
Der står ikke noget på skærmen...

Hvad skal der ændres, for at ASP kan køres?
Avatar billede kimss Nybegynder
24. maj 2005 - 09:59 #5
eller kan man evt. lave en søgefunktion uden brug af ASP?
Avatar billede keysersoze Guru
24. maj 2005 - 12:25 #6
der skal installeres en decideret server-del - nok IIS som følger med win 2000, win xp pro og alle server-systemer. Alternativt skal du finde ud af om der er et andet server-sprog til rådighed fx php på en apache.

Du kan godt lave lidt søgefunktionalitet uden ASP men så kan det ikke blive op imod en database