Avatar billede mills Nybegynder
23. maj 2005 - 11:10 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Underlige PC problemer efter ny dvd brænder?!

Hej jeg har lige smidt en NEC 3540 DVD RW brænder i min pc. Den sider på nr. 2 IDE bus på bundkortet.
Det er en XP PC med en Atlon 2400+, 120 GG HD og 512 mb. ram.
Det førtse jeg lagde mærke til var en dobbelt så lang start op tid! Hvad kan dette skyldes?
Det næste var at Itunes hopper og går ned i tempo, det er meget irriterende og har aldrig haft problemr før! Har instaleret det igen og har prøvet at gå tilbage til version 4.7 lige meget hjælper det...
Mine videor lacker også lidt i WMP en gang imellem pludseligt! Meget træls!

Er der nogle der ved hvad der er galt?
Har selvfølgelig checked for virus og spyware. Har også firewall og spywareblaster..
Nogle der kan hjælpe?
Avatar billede mills Nybegynder
23. maj 2005 - 13:53 #1
Har fundet en løsning på mit itunes probelm;
iTunes stutters. Y-Yu-Y-You heard me. It didn't always do this, though. When I first ran iTunes on my PC, it was a wondrous revelation... but recently, probably after a software update, it developed a stutter. I got fed up tonight and searched until I found the answer buried in an Apple messageboard, away from Google's prying eyes. The culprit: DirectSound.

Yes, Apple is now using Microsoft's pitiful DirectSound via QuickTime to play iTunes music. I don't know if it's always been this way (I don't think so), but the way to remedy the stutter is to close iTunes, open QuickTime preferences, and change the 'Sound Out' from DirectSound to something more reasonable, like 'Wave Out.' Close QuickTime Preferences, open iTunes, and poof! Stutter banished.

Yes, I know I should buy a Mac. I have. Actually, five. And that's just the new ones over the years. But I use my PCs, too, and with 1GB of ram, my 2.4GHz main desktop PC should not have had any trouble with iTunes... Our Powerbooks sure don't.
Avatar billede mills Nybegynder
27. maj 2005 - 19:57 #2
hej