Avatar billede snoresko Nybegynder
23. maj 2005 - 08:13 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Fejl 1251

Hej med jer.
Kører følgende:
Apache 1.3
MySQL 4.1.12
phpMyadmin 2.6.2-pl1
Der har aldrig været problemer før, men efter at jeg opgraderede phpMyadmin, så får jeg nu flg. besked når jeg prøver at logge på:

#1251 - Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client

Jeg er ikke helt sikker på hvad det er jeg skal have opgraderet, og endnu mindre klar over hvorfor problemet opstår
Avatar billede arne_v Ekspert
23. maj 2005 - 08:17 #1
Avatar billede arne_v Ekspert
23. maj 2005 - 08:19 #2
jeg plejer at foreslå metoden:

mysql> SET PASSWORD FOR
    -> 'some_user'@'some_host' = OLD_PASSWORD('newpwd');

men andre eksisterer også:

http://www.eksperten.dk/artikler/643
Avatar billede snoresko Nybegynder
23. maj 2005 - 08:47 #3
Når jeg skriver som du foreslår, så får jeg beskeden: badly placed ()?
Avatar billede snoresko Nybegynder
23. maj 2005 - 15:22 #4
Ingen af de forslag du er kommet med virker... Aaaaaaaaaaargh!!!!!!!! Hjælp!!!
Avatar billede arne_v Ekspert
23. maj 2005 - 15:42 #5
prøv lige at post præcis hvad du skriver når du forsøger 08:19:00 løsningen,
hvor du skriver den og den fulde fejl tekst

(husk dog at ændre dit password til xxxxxx inden du poster)
Avatar billede snoresko Nybegynder
23. maj 2005 - 16:31 #6
mysql> SET PASSWORD FOR 'root'@'localhost' = OLD_PASSWORD 'root';
Avatar billede snoresko Nybegynder
23. maj 2005 - 16:31 #7
Serveren er placeret på en mac-så jeg skriver det i terminalen...
Avatar billede snoresko Nybegynder
23. maj 2005 - 16:32 #8
og får flg. svar:

tcsh: SET: Permission denied.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. maj 2005 - 16:34 #9
tcsh ?

du skal ind i mysql command line utility
Avatar billede arne_v Ekspert
23. maj 2005 - 16:34 #10
og så skal der () omkring passwordet
Avatar billede snoresko Nybegynder
23. maj 2005 - 16:43 #11
mysql command line utility? Hvor finder jeg sådan en fætter? og er det ikke terminalens rolle på en mac? Med () omkring passwordet så får jeg flg. svar:

tcsh: Badly placed ()'s.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. maj 2005 - 16:46 #12
når du installerer mysql kommer der et program med mysql (ikke meget fantasi i det navn)
som man kan bruge til basal management af mysql

det startes med kommandoen

mysql

(evt. med nogle parametre - og sti hvis det ikke er i PATH)
Avatar billede snoresko Nybegynder
23. maj 2005 - 17:04 #13
Så er det store spørgsmål bare hvor sådan et program gemmer sig... Jeg har nu kigget på ALLE filer der hedder noget med mysql, og der er intet program imellem. Jeg rydder hele lortet og reinstallerer en gammel version af mysql. øv...
Avatar billede snoresko Nybegynder
25. maj 2005 - 12:45 #14
Tada!!! Har fikset det. Downloadede Navicat,og så kørte det derfra. Tak for hjælpen. Har dog stadig ikke fundet command line utillity. Kunne være rart hvis man vidste hvor sådan en fandtes. Tak igen.
Avatar billede snoresko Nybegynder
14. juni 2005 - 18:24 #15
Hej Arne
Som tak for hjælpen vil jeg gerne give dig pointene.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2005 - 10:49 #16
ok jeg ligger et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juli 2005 - 17:00 #17
så mangler du bare at acceptere svaret