Avatar billede jmc Nybegynder
22. maj 2005 - 21:02 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

anbefaling af mailserver?

Er der nogle som kan anbefale en mailserver til window 2003 server web edition?
Jeg har kik på MIRAC som skulle være ret god. Benytter på nuværende IMAIL men er træt af den.
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. maj 2005 - 22:06 #1
Hvis du ikke vil kikke på Exchange så se på argosoft (www.argosoft) eller Kerio (http://www.kerio.com/kms_home.html)
Avatar billede screem_brille Novice
23. maj 2005 - 01:01 #2
hvad har du af krav til den ? hvor mange brugere ?
Avatar billede jmc Nybegynder
24. maj 2005 - 14:41 #3
Der er måske ca 1000 brugere men den skal kunne skalere til flere endnu.
Alle er forbundet til et website som der også er nogle stykker af.
Jeg tror ikke jeg kan bruge Exchange ellers tak.

www.argosoft kunne jeg ikke komme ind på?
Hvad er det der gør http://www.kerio.com/kms_home.html så god?
Avatar billede screem_brille Novice
24. maj 2005 - 17:19 #4
Kerio er utrolig simpel at sætte op og administrere. argosoft har jeg ikke selv erfaringer med.  (adressen er www.argosoft.com/mailserver/ )
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. maj 2005 - 17:45 #5
kerio laver andet end mailservere, de er faktisk mest kendt for deres personlige firewalls. Dette betyder at de i firmaet har viden og ekspertise om protokoller og kommuniktation som de kan udnytte til at lave en realtiv velfungerende og sikker (både drift sikker og indbruds sikker) mail server. Samtidig tilbyder kerio faktisk fuld IMAP funktionalitet og andet guf.
Avatar billede kenp Novice
24. maj 2005 - 21:30 #6
Jeg køre argosoft den er jeg godt tilfreds med. men den kan ikke bruges over 2000 brugere, så går den kold, men ellers har jeg ikke haft problemer med den.
Avatar billede screem_brille Novice
02. juni 2005 - 07:31 #7
Noget feedback måske ?
Avatar billede jmc Nybegynder
04. juni 2005 - 14:51 #8
Det kan da godt være at man skulle prøve argosoft eller kerio. Jeg har ikke begreb om det. Jeg havde bare fået anbefalet MIRAC
Hvem vil have points?
Avatar billede screem_brille Novice
23. juni 2005 - 02:38 #9
svar
Avatar billede jmc Nybegynder
23. juni 2005 - 12:12 #10
serverwatch.com peger på kerio som det bedste.