Avatar billede renekoemler Nybegynder
22. maj 2005 - 07:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

defalut View id

Hej Forum,

Jeg er iøjeblikket igang med at opdatere en base hvor der igennem en lang årrække er oprettet dokumenter med to forskellige forms. Jeg ville meget gerne ændre den ene forms form felt til at indeholde den anden forms navn - for derved kun at have "en" for i basen.

Jeg har hevet feltet Form op på den form jeg ønsker at omlægge og troede i min naivitet at det "bare" var at skifte værdien af feltet ud til den nye forms navn.

Det er gået godt et par gange men når jeg nu forsøger at gemme dokumentet får jeg følgende

"Document Libary - Error"
4175 Couldn't get default view id for database (ddsweb\download.nsf)

Har ikke kunnet finde noget i hjælpe filen så sætte nu min lid til forum

Go' søndag
rené
Avatar billede jogii Nybegynder
22. maj 2005 - 09:49 #1
Du har 2 forskellige problemer, og din løsning på form problemet er desværre forkert.
Jeg tror at dit DefaultViewID problem skyldes at din database ikke indeholder en "Default"-oversigt? ÉN oversigt i databasen skal være udpeget til at være "Default when database is first opened" (eller noget lignende). Hvis man man laver har noget funktionalitet der f.eks. opretter DocLinks så skal der gerne være angivet en "Default Oversigt".

Dit oprindelige problem løser du ved at "slette" (det er nok blot at omdøbe formnavn og evt alias) den form som skal udgå. Så går du ind i designet på den anden formular (den som skal overleve) og tilføjer aliasses fra den udgående formular som "sekundær" alias  til den overlevende formular. Det gøres på følgende måde:

Hvis den første formular hed
    "2. WebFormular2 | Webform2"
(og blev omdøbt til "(Gammel 2. WebFormular)" )
så skal den overlevende formular omdøbes fra
    "3. Webform3 | Webform3"
til
    "3. Webform3 | Webform2 | Webform3"
Det var alt.

Bemærk dog at dine dokumenter selvfølgelig stadig har "Form"-feltet stående til "Webform2". Det skal du huske på når du designer oversigter og lignende. Hvis du gerne vil slippe for det kan du evt. lave en agent der ændrer indholdet i Form-feltet fra "Webform2" til "Webform3". Selvfølgelig kun hvis formularene er kompatible.
Avatar billede renekoemler Nybegynder
23. maj 2005 - 17:42 #2
hej jogii

det virkede - det bare bare default viewet der maglede agenten havde jeg lavet - smid et svar og få dine velfortjente points
Avatar billede jogii Nybegynder
23. maj 2005 - 18:58 #3
Jamen så var du jo godt på vej :-)