Avatar billede Chewie Novice
20. maj 2005 - 10:14 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Webserver for idioter

Hej

På grund af plads mangel hos min nuværende (privat)host vil jeg have min egen lille webserver hjemme i stuen og er derfor på udkig efter et system som ikke kræver det store kendskab for opsætning og vedligeholdelse

Det eneste krav jeg har til systemmet er at det skal kunne køre PHP/MySql

nogle foreslag ?

/s
Avatar billede sukos Juniormester
20. maj 2005 - 10:23 #1
Avatar billede Chewie Novice
20. maj 2005 - 10:41 #2
jaja smil du bare :o)

men er du sikker på det er rimelig idoitsikkeret ?
Avatar billede Chewie Novice
20. maj 2005 - 10:47 #3
Jeg havede forstillet mig et system som bliver installeret ved boot fra en cd og nogle enkelte spg. og så er man kørende - kan man få en apache version som kan det ?
Avatar billede sukos Juniormester
20. maj 2005 - 10:55 #4
njahh, ved ikke
apache skal jo afvikles på en platform, altså der skal være et styresystem.
Nogle linux versioner indeholder apache m.m. ved install.
MAC OSX har også Apache og PHP med.
Der er lavet nogle "pakkeløsninger" til windows, hvor Apache, PHP og Mysql ligger til install.

Men umiddelbart vil jeg klart anbefale at installere hver for sig, (apache, php, mysql), måske det kan virke uoverskueligt første gang, men det lærer du hurtigt! Og så har du selv styr på hvad og hvordan.

Og hjælp kan du jo altid få her på exp :O)
Avatar billede medions Nybegynder
20. maj 2005 - 11:26 #5
Så tror jeg du skal kigge på SME Server, der er det hele inkluderet og EKSTREM nem at administrere!

//>Rune
Avatar billede Chewie Novice
20. maj 2005 - 12:05 #6
Tak for hjælpen

sukos -> smid et svar så er der point til alle :)

God weekend
Avatar billede sukos Juniormester
20. maj 2005 - 18:57 #7
Jow da! :O)
Go' fornøjelse!
Avatar billede alleykat Nybegynder
20. maj 2005 - 21:38 #8
Til Windows er min personlige favorit Uniform Server - så kan man ha' den med på en USB-stick :)

http://uniformserver.com eller http://miniserver.sf.net
Vi yder gerne lidt dansk støtte til den inde på http://phpbb2.dk hvis den driller. ;)
Avatar billede Chewie Novice
21. maj 2005 - 10:36 #9
god weekend
Avatar billede anlsoft Nybegynder
21. august 2005 - 18:11 #10
Jeg har fundet en bedre apache server med alt i, http://www.yellowtip.com/downloads/index.php

den er bedre end den du bruger syntes jeg, har prøvet den phptriad også men den drillede også mig.
Avatar billede leif Seniormester
21. august 2005 - 18:12 #11
Det skal oplyses at SME er ikke den bedste til en server med flere domæner !