Avatar billede p_and Nybegynder
19. maj 2005 - 20:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke fjerne vandret streg

Jeg har i et dokument med tekst lavet nogle vandrette streger.

Jeg vil gerne have fjernet en vandret streg nederst på det først ark, da det har vist sig at et afsnit (mod forventning) skal fortsætte på næste ark. Men jeg kan ikke få den væk. Den vil ikke markeres så jeg kan trykke delete - og jeg kan heller ikke flytte den til næste ark ved at sætte markøren ind før og trykke på Enter, der kommer bare en ny streg.

Det er ikke til at forklare det her skrifteligt.:/ Er der mon nogen der forstår hvad jeg skriver - og kan hjælpe?
Avatar billede p_and Nybegynder
19. maj 2005 - 20:14 #1
Det lykkedes mig (på en eller anden måde) at løse problemet.

Jeg må nok have gang i mit Word-hæfte igen. Det er åbenbart noget man har glemt ...
Avatar billede p_and Nybegynder
19. maj 2005 - 20:15 #2
.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. maj 2005 - 20:16 #3
... så bør du nok være flink at skrive løsningen her...til fordel for andre som skulle komme ind i denne tråd...
Avatar billede sharkman Nybegynder
19. maj 2005 - 20:24 #4
Sådan som jeg læser dit spørgsmål, har du tegnet dine streger med værktøjet "Streg" i værktøjsmenuen "Tegning". Hvis det er korrekt, bør du også kunne fjerne den igen. Prøv at køre musen meget langsomt hen over stregen og se, om ikke musemarkøren bliver til en pil, der peger i 4 retninger. Hvis dette sker, kan du markere ved at klikke en enkelt gang, hvorpå du vil kunne delete elementet. Er dette ikke tilfældet, så skriv lige igen..
Avatar billede p_and Nybegynder
20. maj 2005 - 03:05 #5
majsmarken > Det kunne jeg ikke. Jeg forsøgte bare en hel masse - og pludselig var den væk. Jeg kunne heller ikke efterfølgende finde ud af hvad jeg havde gjort for at få den væk.
Det var derfor jeg skrev "på en eller anden måde".

sharkman > Nej, jeg laver bare stregen ved at taste bindestreg nogle gange og så trykke på Enter.
Når jeg her peger med musen på midten af stregen, bliver den til en lille dobbeltstreg med to pile (en pil der peger op og en pil der peger ned). Hvis jeg klikker og flytter musen, kommer der en stiplet linje - og det ser ud som om jeg kan flytte stregen (eller i hvert fald gøre et eller andet ved den), men der sker intet. Lige meget hvad jeg forsøger.
-----
Jeg har på et tidspunkt læst et helt hæfte om Word ("Word 2003" fra Libris), men kan ikke huske ret meget af det. Sådan er det, når man ikke bruger det bagefter. Så glemmer man det igen.
(Jeg forsøgte at finde noget om dette deri, men uden held.)
Avatar billede jkrons Professor
20. maj 2005 - 10:40 #6
Den måde du har lavet stregen på betyder, at der er tale om en ramme. Du kan fjerne rammer iggen ved at placere din markør lige under stregen. Vælg derefter Formater - Rammer og skygger eller Kanter og skygger afhængig af Word version. I dialogboksen væklger du Ingen og klikker Ok.
Avatar billede Atoqaz Nybegynder
07. oktober 2013 - 16:49 #7
Marker feltet og tryk ctrl + Q indtil linjen forsvinder