Avatar billede osbech Nybegynder
19. maj 2005 - 16:52 Der er 17 kommentarer

sata virker ikke/computer fryser

min computer fryser engang imellem af 5-10sek. varighed, jeg er kommet frem til det ar noget med mine sata diske at gøre, der er nemlig ikke noget i vejen når de er pillet fra.. den kommer også med denne besked http://img155.echo.cx/img155/5104/sata6gk.jpg jeg kan sagtens læse de filer der er på diskene og windows kan også sagtens finde dem..

mit bundkort er et ASUS p4v800-x hvis det har nogen relevans og diskene er maxtor 120gb
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. maj 2005 - 15:00 #1
Hvordan er dine SATA diske koblet til computeren ? ?

Kører du RAID på disse ? ?
Avatar billede osbech Nybegynder
21. maj 2005 - 17:10 #2
der køres ikke RAID og de er bare sat til "normalt" med strøm og sata stik
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. maj 2005 - 22:49 #3
Hvilket bundkort er det som dine SATAdiske er koblet til ?
Avatar billede osbech Nybegynder
22. maj 2005 - 02:07 #4
ASUS p4v800-x og jeg har kontrolleret kablerne... de er lige blevet udskiftet...
Avatar billede savle Nybegynder
22. maj 2005 - 02:42 #5
har du prøvet med en driver opdate fra http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=P4V800-X
har du c: på IDE stik 1 som master, cdrom/brænder på IDE stik 2
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. maj 2005 - 10:42 #6
I diskhåndtering, kan diskene ses der ? ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. maj 2005 - 10:42 #7
Har du installeret XP SP2 ? ?
Avatar billede osbech Nybegynder
22. maj 2005 - 16:23 #8
har ikke prøvet en driver update, men hvad jeg lige kunne læse mig frem til skal man bruge en diskette, og sådan et drev ejer jeg ikke, der er installeret XP SP2
Avatar billede hldc Nybegynder
22. maj 2005 - 16:28 #9
Prøv at afinstallere dit netværkskort, og så genstart og installere det igen..
Avatar billede hldc Nybegynder
22. maj 2005 - 16:30 #10
Hent de nyeste driver fra producentens hjemme side...
Avatar billede savle Nybegynder
22. maj 2005 - 19:29 #11
du skal ikke bruge nogen diskette for at opdater dine driver når enheden er installeret , den skal jo kun opdateres det jo vær at prøve
http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=P4V800-X
Avatar billede osbech Nybegynder
22. maj 2005 - 21:23 #12
ahhh jeg troede det var min bios du ville have mig til at opdatere
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. maj 2005 - 23:03 #13
Alternativt kan du give den din bundkorts CD, for der ligger driveren også på.
Avatar billede savle Nybegynder
30. maj 2005 - 15:03 #14
har du prøver med en opdate af driverne
Avatar billede dragonknight Juniormester
31. maj 2005 - 12:24 #15
Er der udvikling her ? ?
Avatar billede savle Nybegynder
24. juni 2005 - 02:20 #16
har du prøvet noget af det :O
Avatar billede osbech Nybegynder
24. juni 2005 - 20:12 #17
hey sorry den lange tid uden respons, har haft travlt med eksamer/ferie osv.. jeg ved ikke hvad som har løst mit problem, men nu virker det altså... jeg har prøvet lidt af hvert. bla.

nye kabler
ny driver
reinstall
ny psu