Avatar billede langfinger Nybegynder
18. maj 2005 - 18:08 Der er 7 kommentarer og
5 løsninger

Konstruktiv kritik på design

Hej

Jeg søger konstruktiv kritik på designet.
Sitet:
http://www.phi-group.dk/showcase/pg/

Der mangler indhold rundt omkring.

/Langfinger
Avatar billede apo Praktikant
18. maj 2005 - 18:25 #1
Pænt og enkelt design, men ikke noget ud over det sædvanlige. Jeg kan godt lide dine 'udtværede' topbilleder :-)

I visse tilfælde (afhængig af topbilledernes farver) kan siderne virke lidt farveløse.

Designet varierer kun lidt fra IE til Firefox; Dog går den lyseblå top ikke helt ud i højre side (I Firefox er der ca. 10px hvidt mellemrum).

Farverne er næsten ens i de to browsere, men der er få steder hvor farverne varierer - F.eks. under topbilledet på forsiden, hvor der står: "> Phi-Group udvikler nyt system", virker teksten mere grøn i Firefox...

Apo
Avatar billede weblex Nybegynder
18. maj 2005 - 18:25 #2
Ok side - jeg har et par kommentarer:

Jeg er ikke specielt vild med dine bannere. Jeg synes effekten på billederne giver siden et rodet indtryk og dermed forstyrrer det stilrene design.

Jeg ville centrere siden?
Avatar billede langfinger Nybegynder
18. maj 2005 - 21:26 #3
Vil det være bedre hvis jeg valgte billeder uden den der udtværede effekt også i farver?
Avatar billede weblex Nybegynder
18. maj 2005 - 21:58 #4
Det synes jeg - eller evt. holdt i en lys blå nuance?
Avatar billede muninn Nybegynder
20. maj 2005 - 11:04 #5
Hej

Jeg synes at det er en god og overskuelig side. Først stejlede jeg over jeres valg af banner design, men stilen er gennemført på alle sider, så det giver et godt helhedsindtryk. Så det udtværede billed design er helt ok i mine øjne, det er anderledes og ikke kedeligt hvilke fanger øjet.

Siden er overskuelig og designet er stilrent.
Avatar billede c-holst Novice
22. maj 2005 - 07:44 #6
savner at siden er centreret. men det kommer sikkert. hader sider der består af et stort tomt felt i den ene side. Så hellere lave noget smart, så selve siden kommer til at ligge på en bagrund(fx som exp.dk)og mange andre. Det giver et godt indtryk

lidt ked af, at nogle bannere er i sort hvid mens andre er i farver. Hvad siger disse bannere i forhold til sitet?

sørg for, på en eller anden måde at "fylde siden ud" Helst uden JUNK!

de der "phi features" virker ikke specielt troværdige

hvad laver phi group egentligt?
Avatar billede Hald Praktikant
28. juni 2005 - 07:18 #7
Jeg tænkte "det må være en trykkeri virksomhed" da jeg kom ind på siden, før jeg læste noget på den. Den mangler lidt slagord så man nemt kan se hvad det går ud på.

Men eller okay fin, har måske lidt tendens til at samle sig i et lille venstre hjørne for os der har en høj opløsning på skærmen.
Avatar billede mobius6 Juniormester
28. juni 2005 - 07:28 #8
helt klart centrere siden
Laver bannere om (uden den gennemgående photoshop effekt som alle med blot minimalt bekendskab til PS tydelig kan lude hvilke 2 filtre du har kasket på.)
Selvfølge ikke have ene billeder på forskellige menupunkter, det forvirer.

åbne siden lidt op? jeg syntes at  det hele er lidt klampet sammen der kan sagtens være 8-10px mere mellem text blokkene.

"features" drop dt medmindre der virkeligt er nogle fine folk der har noget godt at sige. eller virker det som bluff.

Tag-line der mangler taglines, brugeren skal på 2sec. være 100% klar over HVAD det er der leveres.
Avatar billede mobius6 Juniormester
29. juni 2005 - 07:29 #9
det var måske tid tl at lukke spørgsmålet?
Avatar billede gil-galad Nybegynder
30. juni 2005 - 17:36 #10
du burde måske angive hvilket sprog du benytter dig af?
Se:
http://www.universet.frac.dk/123.JPG  browseren kan ikke skrive "æøå"
Avatar billede mobius6 Juniormester
22. juli 2005 - 21:03 #11
?
Avatar billede c-holst Novice
13. oktober 2005 - 16:36 #12
Fandt du ud af noget, og har du evt brug for mere hjælp?

ellers må du gerne lukke tråden her, da der sansynligvis ikke kommer flere indlæg.

mvh

c-holst