Avatar billede subit Nybegynder
18. maj 2005 - 15:54 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Browser rolle spil?

hej allesammen.

Jeg vil gerne lave et browser rollespil. Nogen der kan linke til nogle gode browser spil jeg kan hente inspiration fra?
Avatar billede eyes Nybegynder
18. maj 2005 - 16:18 #1
Avatar billede subit Nybegynder
18. maj 2005 - 17:58 #2
siden er jo ikk åbnet endnu hvordan sku jeg så ku få inspiration derfra?
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
18. maj 2005 - 18:01 #3
Kig på Runescape. http://www.runescape.com/
Det er vistnok kodet i Java.

Du skal under alle omstændigheder ud i enten JAVA eller Flash for at kode sådan et spil.
Og have din egen server ect. RPG er advanceret :)
Avatar billede subit Nybegynder
18. maj 2005 - 18:18 #4
Ja det har du ret i claus.
Men nu tænkte jeg mere bare på et i PHP/Javascript som jeg har store erfaringer med.

Findes mange af på nettet men det er ren text. Det jeg gerne vil er at sammensætte det med en masse grafik så det kommer til at virke livligt... Men vil gerne have noget inspiration før jeg går igang :-)
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
25. maj 2005 - 18:41 #5
Tvivler på at det er muligt at lave et RPG i php :(
Det er næsten 99,99% sikkert at det skal være i Java, for at det er muligt.

Kan kun anbefale java, http://javabog.dk er rigtig god
Avatar billede punnishment Nybegynder
26. maj 2005 - 15:34 #6
hej subit. Hvor gammel er du og hvor god er du til at lave grafik?
Jeg har nemlig selv leget med ideen om at udvikle sådan et system og har faktisk et halv færdigt spil liggende. Det er godt nok udviklet i ASP og JavaScript, men det burde ikke betyde særlig meget så længe vi kan enes. Hvad siger du til vi laver noget sammen? Jeg har (fra mit tidligere spil) en del erfaringer inden for dette. Hvis det var noget, kan jeg kontaktes fra mail/msn på invipun@hotmail.com
Avatar billede punnishment Nybegynder
27. maj 2005 - 11:26 #7
claus_joergensen.>
Det er muligt at lave sådan et spil vha. javascript og serserside kodning. Men man skal selvfølgelig ikke regne med at spillet vil være særlig fansy. For at sammenligne med noget, skal du nok regne med at det højeste niveau man kan komme op på er det samme grafiske overflade som de såkaldte "3D chats" har.
Det kan naturligvis forbedres hvis man har en række animationer liggende til at blive fyret af når der er behov for det
Avatar billede ysubhi Nybegynder
24. juni 2005 - 01:14 #8
Jeg vil helt klart anbefale dig at tage et smut forbi www.province.dk det er tekstbaseret, og vistnok på php. Men det er nok mere et strategisk-rollespil.

Jeg kan også anbefale www.warriors2.com . Dér har du et rpg spil, der er tekstbaseret, og vistnok kører på asp (såvidt jeg husker).