Avatar billede boxe Nybegynder
17. maj 2005 - 16:12 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Måske hacked eller HiJacked

Hey

Mit internet har været utrolig langsomt det sidste stykke tid.. Det går hurtigt lige de første 5 minutter PCen er tændt, men så begynder der at være sindsyg traffik på mit net. Jeg har kun min PC koblet til og det er ikke trådløst. Så der er ikke andre der suger min forbindelse.
Jeg ringede så til min internet udbyder og de kunne se at min PC sendte en hel masse data konstant. De kunne ikke se hvad den sendte eller hvor den sendte hen..

Jeg har ingen virus på. Har lige tjekket med Norton og nyeste updates. Jeg har også lige kørt en hijack tjek, men kan ikke finde noget...  Måske I kan..  Min log er her:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 16:11:16, on 17-05-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
C:\Programmer\MessengerPlus! 3\MsgPlus.exe
C:\WINDOWS\Mixer.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\MicroStar\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\Programmer\MicroStar\Bluetooth Software\BTStackServer.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM\DRIVER\ntuser.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM\DRIVER\ntsrv.exe
C:\WINDOWS\system\driver\csrss.exe
C:\WINDOWS\system\driver\services.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Boxe\Skrivebord\Programmer til Fjernelse af Hijacked\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.bodyhouse.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PC-CAM 600 STI App Registration] RunDLL32.exe PD023pin.dll,RunDLL32EP 512
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\MessengerPlus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMS] C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechGalleryRepair] C:\Programmer\ImageStudio\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechImageStudioTray] C:\Programmer\ImageStudio\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\MessengerPlus! 3\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\npjpi142_05.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\npjpi142_05.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1111226429578
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: NTBOOTMGR (NTBOOT) - Unknown owner - C:\WINDOWS\SYSTEM\DRIVER\ntuser.exe
O23 - Service: NTLOAD - Unknown owner - C:\WINDOWS\SYSTEM\DRIVER\ntsrv.exe
O23 - Service: NTSVCMGR - Unknown owner - C:\WINDOWS\SYSTEM\DRIVER\ntsrv.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
O23 - Service: TridiaVNC Server (winvnc) - Tridia Corporation - C:\Programmer\TridiaVNC\win32\WinVNC.exe

Håber på lidt hjælp så jeg kan få mit net op igen på fuld styrke..

mvh Boxe
Avatar billede takys Nybegynder
17. maj 2005 - 17:50 #1
Hejsa

Er ikke ekspert men prøv noget af flg. som indledning.

1  Gå i IE-menu/funktioner/indstillinger og slet temporay internetfiles samt cockies.

2  Download Spybot  http://www.download.com/3000-8022-10122137.html
og scan for evt. problemer

3 Kør et virusscan online på f.eks. www.antivirus.dk og se hvad den finder

Når du er nået hertil, så er der sikkert noget at gå i gang med.
God fornøjelse. Hej
Avatar billede boxe Nybegynder
17. maj 2005 - 18:02 #2
Jeg har installeret spybot sidst gang jeg blev hijacked.. Og har også lige gjort alt det du siger der..

Dog har jeg opdaget nået underligt.. Ved at netstat -b i prompt, der så jeg at min service.exe fil blev benyttet af en IP adresse som var en server på IRC... 64.18.141.105:6667 og serveren hed ZeroFuzion IRC Server.

Så fandt jeg en mappe under Windows/system som hed DRIVER.. I den mappe var der forskellige filer, bla service.exe og en masse mp3 sange jeg ikke kender noget til..
Mit eneste bud på det er at en eller anden narrøv fra den IRC Server har brugt min PC som en slags lagring af sine MP3 sange...  Jeg har slettet mappen under fejlsikret tilstand og nu ser det ud som om det hele kører igen som det skal..

Jeg holder jer lige updatet om det funker permanent nu.....
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. maj 2005 - 19:42 #3
Delte meninger om [MessengerPlus! 3]:
http://www.eksperten.dk/spm/528544
(Hvis det er den vej det er kommet?)
Avatar billede gratis Nybegynder
19. maj 2005 - 02:24 #4
der er snavs og unødige ting i loggen, forslag:. hvis ikke der kommer en HiJackThis log-tyder forbi her, så opret et spørgsmål i virus kategorien og få den tjekket der ;)
Avatar billede boxe Nybegynder
06. oktober 2005 - 23:34 #5
Formaterede lortet og solgte den til min far *g*  Købte mig en ny bærbar i stedet hehe... Meget nemmere *lol*