Avatar billede calo2 Nybegynder
17. maj 2005 - 12:17 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Indsatte figurer bliver utydelige?

Hej!

Sidder og laver en rapport i word, hvor jeg skal ha´en del figurer/ billeder indsat i dokumentet. Figur/ billede er udarbejdet i Photoshop og gemt som *.jpg.

Når jeg så i word vælger indsæt billede fra fil, bliver mine figurer/ billeder pluseligt sløret og utydelige??? Har ellers flere gange før indsat ting på den måde uden problemmer. Er der en som kan komme med foreslag der kan gøre at mine ting blir´vist som de er gemt?

Håber i forstår hvad jeg mener;-)
Avatar billede jkrons Professor
17. maj 2005 - 13:27 #1
Er det kun på skærmen - eller er de også utydelige i udskrift?
Avatar billede calo2 Nybegynder
17. maj 2005 - 13:43 #2
Hej!

Det er kun på skærmen??? Det underlige er at hvis jeg åbner et nyt dokument og indsætter sammen billede så bliver det vist som det endeligt ser ud(på skærmen)???
Avatar billede jkrons Professor
17. maj 2005 - 16:39 #3
Måske kan det skyldes dokumentets størrelse - altså at der ikke er er hukommelse nok.
Avatar billede calo2 Nybegynder
17. maj 2005 - 20:16 #4
det fylder 677kb! Kan det være derfor? Lyder mærkeligt...

Min PC:

Centrino 1,6
512 Ram
60 GB HDD
ATI Mobility Radeon 9600 (64 mb)
Avatar billede jkrons Professor
17. maj 2005 - 22:53 #5
Det lyder ikke sandsynligt - med mindre det samlede dokument fylder betydeligt mere.
Avatar billede hcma Novice
18. maj 2005 - 10:19 #6
jkrons er ind på noget der. Ved ikke med Word, men mange andre programmer har det med at filerne vokser og vokser uforholdsmæssigt, når man under arbejdet med dokumentet/billedet/o.s.v. gentagne gange vælger Save/Gem/Autosave, for ikke at komme til at miste alt for meget ved evt. crash. Programmerne gemmer så alt det som tidligere er gemt + lægger så alt det nye til incl. det som allerede var gemt = tidligere gemt + nyt + gemt = uhyggelig stor fil og dermed risiko for manglende hukommelse.
Hvis man i stedet vælger Gem Som undgår man dette.
Bare en ide. Ved ikke om det virker i Word
Avatar billede jkrons Professor
18. maj 2005 - 10:29 #7
Og catbodys indlæg fik mig lige til at tænke på, om du har Gem hurtigt slået til under Funktioner - Indstillinger - Fanebladet Gem. Gemningen går hurtigere og billeder komprimeres ikke ved gemning.
Avatar billede hcma Novice
18. maj 2005 - 10:32 #8
vidste der var noget jeg havde glemt, kunne bare ikke huske hvad. Men hvis jeg havde husket det, havde jeg nok heller ikke glemt det  ;o)
Avatar billede calo2 Nybegynder
19. maj 2005 - 09:01 #9
*Har ikke slået gem hurtig til? Skal den være det?
Avatar billede jkrons Professor
19. maj 2005 - 09:19 #10
Prøv om det hjælper :-), mern normalt ville jeg anbefale at den var slået fra.

Du skriver at billedet i et andet dokument er OK. Prøv at kopiere hele dokumentet til et andet dokument og gem det nye dokument? Løser det problemet?
Avatar billede calo2 Nybegynder
22. maj 2005 - 18:06 #11
Hej igen.

Det hjælper lige lidt? Er ved at blive godt irreteret over denne lille ting! Ved dette ikke har den store betydning så længe det kommer ud rigtigt!