Avatar billede leif Seniormester
16. maj 2005 - 22:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Gemme chats i SameTime

Hej,

Et af Notes side produkter er jo Sametime.

Er der nogen som ved om man kan sætte den op til automatisk at gemme Chat Transcript ?

Fra
Leif
Avatar billede snowball Novice
16. maj 2005 - 22:43 #1
Det kan man ikke umiddelbart. I hvert fald ikke i de lidt ældre udgaver (V3.x). Ved ikke med de nyere versioner.
Avatar billede jogii Nybegynder
16. maj 2005 - 23:14 #2
Der findes tredjeparts produkter, her en liste fra Lotus Business Partner forum givet af Carl Tyler, én af dem som selv laver nogle:

You can build your own using the Sametime Logging SPI, or there are solutions from a number of vendors including regular participants in this forum:
ours Instant IMtegrity at http://www.instant-tech.com
SnappShot from SNAPPS at http://www.snapps.com
and Facetime and IMLogic have solutions.
Avatar billede jogii Nybegynder
16. maj 2005 - 23:16 #3
I Notes7 er det muligt at gemme transcripts som email.
Avatar billede leif Seniormester
21. maj 2005 - 17:59 #4
Hmm, så må jeg vente til at vi får R7 !

Nogen der ved hvor langt den er ?
Avatar billede leif Seniormester
21. maj 2005 - 18:26 #5
jogii -> Vil du have point ?
Avatar billede jogii Nybegynder
21. maj 2005 - 21:09 #6
Beta3 er rimelig stabil. Store dele af IBM kører med den internt og jeg kender mange Lotus konsulenter der også kører den (ikke mig dog, selvom jeg burde :-)
Avatar billede leif Seniormester
21. maj 2005 - 21:28 #7
Det kunne være man skulle kigge på den ! Installere en test server her hjemme !
Avatar billede jogii Nybegynder
24. maj 2005 - 09:04 #8
Lige et andet tip: Jeg anvender næsten ikke Notes IM, men istedetfor en kombination af GAIM og Meanwhile, begge OpenSource programmer der udvikles under SourceForge.
GAIM har en souveræn Log og giver mulighed for at koble sig op til multiple IM-konti hos MSN, AIM, ICQ, og via Meanwhile plugin til SameTime.
Start evt. her http://gaim.sourceforge.net
Gaim er ikke helt så lækker som Trilian, men alligevel meget anvendelig. Trilian har også et SameTime-plugin (som udvikles af nogle IBM'er i deres fritid, lader det til), men Trilians Sametime plugin virker kun med købe-versionen af Trilian.
Avatar billede leif Seniormester
24. maj 2005 - 09:42 #9
Takker !