Avatar billede boris Mester
16. maj 2005 - 19:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Framework mangler på installationscomputer - hvad er nemmest?

Jeg har lavet en lille service, som skal installeres på forskellige computere.
Når jeg kører installutil på en W2K, kommer der en popop om at der manger en version af framework, men ikke umiddelbart noget link hvor den kan hentes.

Hvordan gør man det nemt for brugeren at hente det der skal til?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. maj 2005 - 19:36 #1
en mulighed var at bede dem hente .NET runtime via Windows Update
Avatar billede boris Mester
17. maj 2005 - 04:46 #2
Hej.
Det er i mellemtiden forsøgt, men fejlen er stadig den samme.
Kan det være min installutil.exe fil, der giver problemer?
Der er nemlig ingen fejl, når jeg installerer selve programmet, først når efterfølgende  skal installeres som service.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. maj 2005 - 07:37 #3
vildt gæt: du bruger vel ikke Visual C# EXpress 2005 Beta ?

(den kræver .NET 2.0 Beta)
Avatar billede arne_v Ekspert
17. maj 2005 - 07:38 #4
Visual VB.NET EXpress 2005 Beta

:-)
Avatar billede arne_v Ekspert
28. maj 2005 - 16:29 #5
boris ?
Avatar billede boris Mester
28. maj 2005 - 16:59 #6
UNDSKYLD! Jeg har haft meget travlt. Svar, thi svaret er rigtigt.
Med framework  2.0 virker det, desværre findes den dog endnu kun i engelsk udgave.
Det betyder vist, at det skal afinstalleres, når den danske udgave engang kommer.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. maj 2005 - 17:01 #7
svar