Avatar billede gil-galad Nybegynder
16. maj 2005 - 18:40 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Hvad skal man forlange for reklame?

Hej

Jeg har sitet www.universet.frac.dk , som omhander astronomi osv...

Planen er at jeg skal have en reklame for en internetbutik, der sælger teleskoper og udstyr. Derfor er det jo den rigtige målgruppe der besøger siden.

Mit spørgsmål er derfor;

Hvad skal jeg have for visninger/klik?

Sitet har siden nytår haft 60000 hits, og tallet vokser stadig stødt.

Hilsen Søren Mikkelsen
Avatar billede jm0_ Nybegynder
16. maj 2005 - 19:02 #1
Jeg ville sige 0,50 eller 1,00 DDK per visning.

Det kan jo hurtigt rende op på mange tusinder af kroner ;)
Avatar billede dna Nybegynder
16. maj 2005 - 19:45 #2
0.5 -> 1.00 DDK pr. visning? Det er da godt nok nogle vilde priser.... Ville måske sige den pris pr. klik eller en provision pr. salg.

dna
Avatar billede vistodk Nybegynder
16. maj 2005 - 19:50 #3
jm0: er du VANVITTIG????
Det er HELT hen i vejeret.

Gil-galad: Dagens reklameværdi er ca 0.1 - 0.75 i gennemsnit.
Hvis det er gode surfere (pengestærke ov købevillige) kan det godt fordobles.
Det optimale for dig er at få nogle %%'er af salget, men det kan butikken måske ikke holde styr på.

alternativt kan du reklamere med google adsense ( www.google.com/adsense ) der får man gode klikpriser
Avatar billede vistodk Nybegynder
16. maj 2005 - 19:51 #4
og så får du vist ikke 60000 hits - jeg kan se du får besøg 40 i gennemsnit om dagen - det er dig stadig flot taget i betragtning du ikke ses særlig godt på google
Avatar billede gil-galad Nybegynder
16. maj 2005 - 20:49 #5
De 60000 er ikke unikke besøg, men sidevisninger.

For en måneds siden havde siden omkring 110 "besøg" om dagen ifølge chart, men ved ikke helt hvad der fik den til at falde. Hvordan udregner de besøgende på chart?

Angående google, ville jeg nu sige den ligger ret godt. Siden har skiftet server fra whitehat til frac, men google har endnu ikke opdaget det.

spiff.users.whitehat.dk , som linker videre til frac siden ligger nr. 1 på søgeordet universet, og i top ti ved andre "normale" ord som solsystemet og stjernebilleder osv...

Men ved ikke om det har nogen betydning for prisen???

Men som jeg kan forstå er der både priser for visning, klik og provision pr. salg.

>vistodk  den reklameværdi  du nævner... Det er vel pr. klik. Kan det ikke speciferes lidt mere, og hvad med "visnings" prisen?
Avatar billede vistodk Nybegynder
16. maj 2005 - 20:58 #6
du kan ikke afregne efter visning - men du kan godt aftale en fast pris pr. md. på baggrund af det tal.  Men du skal nok regne med du får mellem 500 og 1000, afængigt af hvor stort banner det drejer sig om

det andet link du gav mig var jo meget bedre :-)
hvis de 60000 er sidevisninger og ikke requests som jeg troede, så er det fint. Men placeringen på google har i højeste grad noget at sige.
Avatar billede jm0_ Nybegynder
16. maj 2005 - 21:37 #7
vistodk: Det ville da være nice :\
Avatar billede gil-galad Nybegynder
16. maj 2005 - 23:23 #8
ok, hvad hvilken pris ville du foreslå pr. klik?  Og tror du det er sandsynligt at de vil betale 500 - 1000 kr. pr. måned?

Butikken har foreslået en pris på 25 øre pr. klik.
Avatar billede vistodk Nybegynder
17. maj 2005 - 00:33 #9
Hvis du har så mange sidevisninger, så kan du godt tjene mindst 500 pr md. hvis han giver 25 øre.  Tag evt en prøveperiode på et måned og se hvad der sker.
På et af mine sites får jeg kun ca 80-100 daglige unikke besøgende. Jeg kører et lille adsense banner på hver side, og du kan se mine stats her for sidste md. http://www.ncsc.dk/div/adsense.gif
De er ikke skide gode, men ca 10-20% under gennemsnit

Regn med at 0,5% af fremvisningerne resultere i et klik på dit banner - det vil sige ca 2500-3000 kliks for dit vedkommende = 500-750 kr
Jo bedre banner, jo bedre %
Avatar billede gil-galad Nybegynder
17. maj 2005 - 11:05 #10
visodk>  Hvordan kommer du frem til det tal?

12500 hits om måneden.
12500*0,05*0,25= 156,25 kr
Avatar billede vistodk Nybegynder
17. maj 2005 - 12:07 #11
du skrev 60000 hits = ca 3000. 25% af 3000 er 750
Avatar billede gil-galad Nybegynder
18. maj 2005 - 15:34 #12
60000 hits siden nytår... Del med fem stykker...
Avatar billede vistodk Nybegynder
18. maj 2005 - 16:51 #13
doouuuuugghhhh!!!
Avatar billede gil-galad Nybegynder
22. maj 2005 - 15:19 #14
ok, fik handlet mig frem til en pris på 200kr/måneden for et 468*60 banner. Men ellers tak for hjælpen!