Avatar billede madeindk Nybegynder
16. maj 2005 - 16:27 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Dating site - Konstruktiv kritik

Hej eksperter !
Jeg kunne godt tænke mig noget konstruktiv kritik.
Jeg ønsker feedback på farver, indhold, tekst og opbygning.

Mit mål med denne side er at unge mennesker i mellem 10 - 30 år har fri mulighed for at kigge sig omkring efter nye venner eller måske en kæreste.
Avatar billede madeindk Nybegynder
16. maj 2005 - 16:28 #1
* URL: www.sykonia.dk
  Brugernavn: exp
  Adgangskode: exp
Avatar billede busschou Praktikant
16. maj 2005 - 16:29 #2
LOL
Hvor er det lige man skal indtaste?...
---
Under opbygning

Her vil snart dukke det vildeste dating site op.

Du er meget velkommen til at vende tilbage.
Avatar billede jm0_ Nybegynder
16. maj 2005 - 16:32 #3
min konstruktive kritik ville lyde på at få noget mere op på dating sitet :)
Avatar billede madeindk Nybegynder
16. maj 2005 - 16:37 #4
Hov - Havde vidst kommet med det forkerte link ! http://test.sykonia.dk
Avatar billede busschou Praktikant
16. maj 2005 - 16:44 #5
I Firefox kan man næsten ikke se menuen hvor man logger ind
Du bør kunne validere din side, men det kan du ikke da du både mangler en doctype og definere et tegnsæt
Det bør du indsætte for at flest muligt kan få det optimale ud af siden
Dernæst gå ind på validator.w3.org og valider din side :o)
Der er nogle fejl
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Ftest.sykonia.dk%2F&charset=iso-8859-1+%28Western+Europe%29&verbose=1
Avatar billede busschou Praktikant
16. maj 2005 - 16:44 #6
okey. Det med at ikke kunne se login er det samme i min Internet Explorer!
Avatar billede madeindk Nybegynder
16. maj 2005 - 16:49 #7
Ok - busschou.
Er det bedre med log ind nu ?
Avatar billede kalp Novice
16. maj 2005 - 17:15 #8
Jeg kan godt se login.. har ikke logget ind.. det er måske et lidt kedeligt layout.
Det ser i hvertfald lidt tørt ud synes jeg:)
Avatar billede madeindk Nybegynder
16. maj 2005 - 17:21 #9
Ok - Jeg ville bare lige høre, ang. log ind fordi busschou sagde han ikke kunne se det. Men jeg ville mene jeg havde rettet det ;)

Kalp: Hvad kan jeg gøre for at det ikke er så kedeligt ?
Avatar billede busschou Praktikant
16. maj 2005 - 17:22 #10
jeg kan godt se det nu :o)
Avatar billede madeindk Nybegynder
16. maj 2005 - 17:23 #11
Ok godt nok .
Avatar billede kalp Novice
16. maj 2005 - 17:27 #12
madeindk >> måske en blandning af friskere farvere, flere billeder, men der skal generelt lidt mere liv over sitet.

en søgning på google finder jeg

dating.dk
netdating.dk

de har næsten samme farvevalg.. ikke at netdating.dk ser overdrevet god ud, men farverne er lidt friskere end hos dig.
Avatar billede madeindk Nybegynder
16. maj 2005 - 17:30 #13
Ja det er rigtigt.
Er det fordi de bruger de der lyse farver?
Og kan jeg egentlig godt kører med mine blå og røde farver?

Jeg synes selv det ser vildt godt ud :-)
Avatar billede kalp Novice
16. maj 2005 - 17:31 #14
Det er også fint du gør det, men hvis du kigger på forsiden er der masser af plads til fx. billeder eller noget andet interessant som kan fange en besøgendes interesse.
Avatar billede madeindk Nybegynder
16. maj 2005 - 17:34 #15
Ja, selvfølgelig da :-)
Men siden er jo langt fra færdig, som du kan se på funktionerne.
De er ikke færdig udviklet. Det går ikke så hurtigt, har stadig min 9. klasses folkeskole at passe.
Avatar billede madeindk Nybegynder
16. maj 2005 - 17:36 #16
Og jeg skal også først blive lidt skarpere til Photoshop inden jeg begiver mig ud den helt vilde grafik ;-)
Avatar billede nfk Nybegynder
16. maj 2005 - 18:12 #17
Synes ummidelbart det ser fint ud:
- Fornuftig og overskuelig interface
- Der er mange funktioner, de virker dog ikke alle sammen, men det kommer de vel til :)

Modsat vil jeg som andre også påpeger nævne dit overall layout, det er ikke noget der får din side til at skille sig ud, det er idéen for den sags skyld heller ikke, så du  bør nok arbejde på at skabe et særpræg.

- En side bemærkning, husk du må ikke bruge Microsofts smilies med mindre du har tilladelse fra dem.

/nfk
Avatar billede madeindk Nybegynder
16. maj 2005 - 18:20 #18
Tak :-)
Dejlige kommentare.
Jeg skal også have kigget mere på overall layoutet, det ved jeg godt.

Ang. mine smilies - Jeg skal ha fundet mig nogle andre smilies, det ved jeg godt ;-)
Avatar billede madeindk Nybegynder
16. maj 2005 - 18:21 #19
Det med at skille sig ud: Mener du så jeg burde ændre på farverne eller på de funktioner jeg har ?
Avatar billede nfk Nybegynder
16. maj 2005 - 19:02 #20
Ehm jeg mener du skal gøre noget ved din side der gør at man som bruger skulle vælge den frem for de utallig andre sider der findes som ligner den. :)
Avatar billede madeindk Nybegynder
17. maj 2005 - 15:32 #21
Er der ikke flere der vil give sin mening til kende ?
Avatar billede soes Nybegynder
17. maj 2005 - 21:30 #22
Som nfk pointere, du bør have et par ting du kan trække op af ærmet som gør at netop din side er bedre end de andre. Hvis den ikke har nogen funktion som mangler ved de andre vil det blive svært at få brugere til siden, for hvad skulle argumentet være?

Layout:
Som så mange andre har givet deres mening om så mangler der lidt mere liv, og det skal helst ikke komme i form af banner reklamer :o)
Har du overvejet at lade de to ansigter du bruger i dit topbanner fortsætte i resten af siden, blot i en noget mere dæmpet udgave?
Kunne du finde en del af siden som skiftede farve alt efter hvor man nu var henne. Foretager en søgning = grøn. Gæstebog en anden farve osv. Ved ikke om det bliver slemt at se på i længden, men det kunne være noget så simpelt som baggrundsfarven i menuen.
Avatar billede Hald Praktikant
01. juni 2005 - 07:24 #23
Du bør måske få lavet et menupunkt til regelsæt/FAQ