Avatar billede autobahn Nybegynder
15. maj 2005 - 17:22 Der er 6 kommentarer

Suse 9.3 crasher når jeg prøver at indstille mus

Jeg har lige installeret suse 9.3 på min computer og vil gerne indstille musen til dobbeltklik fremfor enkeltklik. Når jeg forsøger at åbne museindstillinger i kontrolcenteret fryser min computer fuldstændig og jeg bliver nødt til genstarte. Er der nogen der har en ide til hvad det kan være og hvordan man løser det?
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2005 - 18:09 #1
Prøv, åbn din terminal -> skriv init 3 -> klik Enter -> skriv sax2 -> klik Enter -> indstil din mus i sax2
Avatar billede autobahn Nybegynder
17. maj 2005 - 10:52 #2
Når jeg skriver init 3 kommer: bash: init: command not found
Når jeg åbner Sax2 kan jeg kun indstille hvilken mus jeg har og ikke om den skal åbne mapper ved dobbeltklik eller enkeltklik.
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2005 - 11:57 #3
Du skal være "root" så skal kommandoen virke init 3
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2005 - 16:34 #4
Hej
Jeg har nu fået installeret en SuSE 9.3 og jeg må erkende at den mulighed med at ændre museklik ikke længere findes i "sax2"
Logget ind som "root" virker kommandoen "init 3" udnærket på min computer og indstilling af mus i kontrolpanel virker også uden problemer, jeg ved godt at det skulle være muligt for den enkelte bruger at indstille musen separat men prøv om ikke det virker hvis du er "root"
Avatar billede autobahn Nybegynder
19. maj 2005 - 13:07 #5
Jeg kan sagtens få init 3 kommandoen til at virke når jeg er logget ind som root. Men mincomputer crasher stadig når jeg prøver at åbne indstillinger for mus i kontrolcenteret. Jeg havde det samme problem med Suse 9.2, der var det bare min scanner der var problemet istedet. Under Suse 9.3 kan jeg sagtens scanne. Kan det have noget med min usb-port at gøre??
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2005 - 13:30 #6
Aner det ikke jeg kører med Ps2 mus jeg vil prøve med en USB mus i aften