Avatar billede cronck Nybegynder
14. maj 2005 - 16:03 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Sockets med en dll

Hej eksperter.

Jeg er igang med at lave en chat klient og et server program.
Brugererne skal bare kunne chatte til at starte med, og senere hen skal de måske kunne sende filer til hinanden.

For at gøre tingene lettere for mig selv har jeg tænkt mig at lave et Class Library hvori jeg kan kalde funktioner som Connect(IP,PORT), SendText(Tag as String, Text as String) og det Class Library vil jeg også gerne have til at kalde nogle bestemte funktioner i programmer når at der for eks. er indgående data.

Nogen der er friske på at hjælpe? ;)
Avatar billede burningice Nybegynder
14. maj 2005 - 18:55 #1
noget helt konkret du skal have hjælp til, eller er det sådan set det hele? Hvis det er det sidste, så tror jeg ikke du får meget respons her. Prøv i freelance kategori'en istedet
Avatar billede cronck Nybegynder
15. maj 2005 - 00:34 #2
Vil jeg så gøre... :-)
Takker
Avatar billede cronck Nybegynder
15. maj 2005 - 00:39 #3
Æhm... Kan ikke finde nogen kategori som hedder freelance?

Egentlig havde jeg tænkt mig at lave tingen step-by-step med hjælp herfra, da det helt klart er den måde som at det vil virke bedst på, og samtidig vil jeg være sikker på at forstå hele koden.
Men hvis at nogen gider at lave source for mig, ville det også være fint...
Avatar billede krismort Nybegynder
15. maj 2005 - 10:09 #4
Er det noget som der er nogen penge i ?
Avatar billede burningice Nybegynder
15. maj 2005 - 11:40 #5
den må de have fjernet... men der er den her http://www.eksperten.dk/spm/Job-opgaver/

Ang. et step-by-step, så kommer det vel meget an på hvilket niveau du er på nu.
Avatar billede cronck Nybegynder
15. maj 2005 - 15:44 #6
krismort: Nej, der er ikke nogen penge i dette projekt... ;)

cyberfessor: Jeg er egentlig ret ny på .NET platformen, men har meget godt fat i VB 6.0 og derfra er jeg vant til Winsock komponentet hvilket er utrolig nemt at arbejde med... :)
Jeg har arbejdet med VB.Net lidt over 1 uges tid
Avatar billede burningice Nybegynder
15. maj 2005 - 17:35 #7
Så du er ikke særlig meget inde i det med object orienteret programmering?

Ang. det konkrete så skal du tage og kigge på enten Sockect eller TcpClient/TcpListener klasserne som stiller den nødvendige funktionalitet til rådighed. TcpClient/Listener er nemmest at bruge men giver ikke 100% kontrol som Socket gør.

Jeg vil tro at Socket-klassen svarer til Winsock, bare mere .Net-agtig.
Avatar billede cronck Nybegynder
16. maj 2005 - 12:57 #8
Ja, jeg er ikke inde i hverken object orienteret programmering, eller multithreading. :-)
Avatar billede burningice Nybegynder
16. maj 2005 - 19:18 #9
så skulle du måske øve dit lidt på det først ;)

Har du forresten tænkt på evt. at bruge .Net remoting istedet?
Avatar billede cronck Nybegynder
17. maj 2005 - 02:24 #10
Er Remoting ikke sådan noget som Fjernskrivebord?
Avatar billede burningice Nybegynder
17. maj 2005 - 08:20 #11
nej... det hedder Remote Desktop. .Net Remoting er når du kører kode på en anden computer fra dit program. En mere brugervenlig form for RPC (Remote Procedure Call), som også fungerer over http. Men ved nærmere eftertanke er det nok bedst at holde sig til sockets, da overheadet ved Remoting kan blive ret stort når man skal overføre store mængder data.
Avatar billede cronck Nybegynder
23. september 2005 - 23:09 #12
smider du et svar?
lukketid... :-)
Avatar billede burningice Nybegynder
28. september 2005 - 15:41 #13
svar :)