Avatar billede webcider Nybegynder
14. maj 2005 - 14:25 Der er 3 kommentarer

Dell Demension 8400 Problem med NT Baseret Installering.

Hej Eksperter.

Jeg sidder med en splinter ny computer fra Dell.

Den har så (Intel chipset)
Og køre SATA HD Controllers.

Problemet er for det første den ikke kan finde min Harddisk underinstallering af nyt Operativ System baseret over NT Teknologi.
Jeg er igang med at lave min egen bootable disc med SATA/RAID Driverne på en bootable Windows XP Pro (UK) version det er ikke her problemet ligger.

Men efter jeg havde slettet mine partioner på 2 af dem var ret underlige fandt så ud af det var noget dell havde lavet som Utilities Partioner.

Efter som jeg ikke kan lide at andre skal bestemme over mit system regnede jeg ikke med jeg fik brug for det 2 gb der var ophåbet på en ikke genkendende partion.  Nu er problemet hver gang jeg prøver og installere Windows XP (Inten med min egen originale Windows XP Pro eller den Home (Som fulgte med Dell Computeren) at den viser blå skærm når jeg siger fortsæt installation eller vælger Repair Console og vælger mit Windows system. det er meget underligt.

Jeg vil gerne have afvide hvad jeg gør galt og om der er brug for en eventuelt tur til Dell med computeren.

På forhånd tak.
Avatar billede bossen37 Nybegynder
09. februar 2007 - 15:30 #1
Jeg har samme problem og fik fat i en Dell medarbejder som vil sende mig en cd med disse filer som er nødvendige under installationen .Det eneste han skulle have var det servicetag som alle Dell er udstyret med.
Jeg fandt også et link som andre måske kan bruge hvis deres Dell ikke virker
Avatar billede bossen37 Nybegynder
09. februar 2007 - 15:31 #2
Ups  Her er linket :  http://www.goodells.net/dellrestore/
Avatar billede kisbye Nybegynder
29. marts 2008 - 13:31 #3
Nu kan "Blue Screen" betyde en lang række af ting. Det er vigtigt at du notere ned hvad der står på den blå skærm.

Der er normalt 3 partioner på en dell computer. en lille partion hvor der ligger nogle  diagnostics værktøjer der bruges til fejlfinding (kan startes ved at ctrl + F12 ved den dell skærmen og vælge "boot to utillity partion") og en Recovery partion hvor ved det er muligt at gendanne indholdet af harddisken tilbage til fabriksinstillingerne.