Avatar billede nebelong Nybegynder
13. maj 2005 - 21:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Router/Port problem ?

Hej,

Jeg har for et par dage siden fået installeret min internet forbindelse, det fungerer i og for sig også helt fint, men jeg har bare det problem at når jeg f.eks. får sendt noget via MSN så tager det en krig at hente selvom min forbindelse er meget hurtig ! Hvordan kan det være ?  Håber der er nogen der kan hjælpe mig ... :)
Avatar billede busschou Praktikant
13. maj 2005 - 21:47 #1
Der kan være mange årsager
Helt generelt så hvis du har en forbindelse hos cybercity eller tdc. Så er din hastighed jo kun garanteret ud til udbyderen.
Eksempel. Ham du modtager en fil fra sidder og sender med et 28kb modem. Så kan du have den dyreste fineste 10GB linje, men du modtager kun så hurtigt som han kan sende :o)
Avatar billede nebelong Nybegynder
13. maj 2005 - 21:49 #2
Jamen ham jeg fik sendt en fil har jeg før tiden sagtens kunne hente hurtigere fra, så det er ikke fordi han sidder med en lousy internet forbindelse.
Avatar billede busschou Praktikant
13. maj 2005 - 21:51 #3
Det er ikke fordi windows har sat noget firewall gejl op som sinker det måske?
Avatar billede ksoren Nybegynder
13. maj 2005 - 22:05 #4
Jeg er ikke ekspert i msn, men den understøtter vist to måder at overføre filer:
1) direkte mellem de to klienter
2) med msn serveren som mellemled

Hvis begge klienter sidder bag en firewall/router som lukker af for indgående forbindelser, vil overførslen ske med msn serveren som mellemled = meget langsomt.

http://www.microsoft.com/danmark/security/protect/ports.asp

MSN Messenger     Microsoft     TCP 6891-6900     Kræves kun ved filoverførsler.
Avatar billede nebelong Nybegynder
13. maj 2005 - 22:14 #5
Jeg er sikker på det ikke er Windows der har sat noget firewall op ... Jeg vil faktisk meget gerne høre hvilke porte der skal åbnes for programmerne DC++, MSN overførsel og så Soulseek og hvordan man åbner portene ... Håber der er en der kan finde ud af det .. :)

Til dig Ksoren så tror jeg ikke at min ven han har firewall på, og som sagt så har der ikke været nogen problemer med at hente fra ham tidligere .. Det er fordi jeg har fået nyt internet og derfor også nyt virus og firewall program .. Lige nu har jeg Bullguard kørende på.
Avatar billede nebelong Nybegynder
16. maj 2005 - 23:24 #6
Har fundet ud af det ...
Avatar billede nebelong Nybegynder
16. maj 2005 - 23:24 #7
luk
Avatar billede soenderskov Seniormester
07. september 2008 - 00:54 #8
hvad var løsningen så?