Avatar billede graspman Nybegynder
13. maj 2005 - 09:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opdater feltnavn i word

Hej.

Jeg har oprettet et felt (ref) der skal gengive den tekst som der skives ind i et bogmærke. Ref-feltet opdateres desværre ikke. Er der nogen der har en løsning.
Det skal bruges til at man indtaster "person navn" øverst i dokumentet hvorefter "person navn" skal "kopieres"/gengives automatisk nederst på siden. Hvis der rettes i et felt skal det nederste person felt automatisk opdateres.

Er der nogen der har en løsning - jeg vil helst undgå macro...
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
13. maj 2005 - 09:52 #1
Jeg mener at felter kun bliver automatisk opdateret ved udskrift og ved gem.
Du kan på højreklik-menuen finde en punkt, der hedder "Opdater felter", så du kan gøre det manuelt.
En automatiseret løsning kræver nok en makro?
Avatar billede graspman Nybegynder
13. maj 2005 - 10:51 #2
Er der nogen der hurtigt kan smide koden til en macro der opdaterer...
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
13. maj 2005 - 10:57 #3
Du kan måske finde inspiration i dette spg. som jeg oprettede for noge tid siden.
http://eksperten.dk/spm/557821
Her skulle jeg have et felt, som blev kopieret til et andet felt, med det samme man fjernede fokus fra feltet.
Avatar billede graspman Nybegynder
15. maj 2005 - 10:56 #4
Fandt selv løsningen.
Tildelte felt1 et bogmærke og satte flueben i update on exit.
Oprettede et ref felt med samme navn som bogmærket - vupti, det opdaterer sig selv så snaer fokus fjernes....