Avatar billede brownghost Nybegynder
12. maj 2005 - 18:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Eksportere tabeller eller database, default værdi kommer ikke med

Hvis jeg vil flytte min database eller tabeller til en anden udbyder og eksportere alle tabellerne fra min database til en anden MS SQL server så kommer alle default værdierne ikke med.

Eks (1) eller (getdate()) eller (0) osv.

Hvorfor ikke?
Hvordan får jeg dem med?

Det er hammer irriterende at skulle sidde flere timer der efter og sammen line den database man hade org, og den man flyttede til og så tilføje de værdiger manuelt :(

Hvis man detach hade databasen og atach den igen på den nye MS SQL server kommer de med.

Men ikke hvis man laver backop og restore.
Eller hvis man eksportere via DTS wizard osv.

Er der nogle der ved noget om det her der kan hjælpe tak.
Avatar billede mnoer Nybegynder
13. maj 2005 - 15:40 #1
der er et "flueben" der skal sættes for at den tager index, keys og defaults mm. med.
Avatar billede mnoer Nybegynder
13. maj 2005 - 15:41 #2
det er der ihvertfald i enterprice manageren :)
Avatar billede brownghost Nybegynder
13. maj 2005 - 17:56 #3
humm syntes jeg ikke jeg kan se ? kan du lave et screenshot af det?
send til brownghost  @  gmail.com

fjern mellemrummene i mailen.
Tak
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
13. maj 2005 - 19:36 #4
Hvis du bruger DTS skal du bare vælge "Include extended properties"
Avatar billede brownghost Nybegynder
13. maj 2005 - 23:45 #5
kan jeg kun når jeg siger copy objects and date between sql databases. Ahhh manner og så vælge de tabeller det skal være, Hvor nice manner. viste jeg bare ikke.
Kanon takker :)

du har sparet mig for mange timers arbejde her, skide lækkert :)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
14. maj 2005 - 13:32 #6
Super

DTS er virkelig guld værd
Avatar billede brownghost Nybegynder
14. maj 2005 - 14:28 #7
Jeps nu er den når den gør det jeg gerne ville have den til. skide lækkert :)
Kan kun takke dig mange gange. her rodet med det her i 8 måneder. hvor jeg manu måtte tilføje default values :( LOL