Avatar billede piphans Nybegynder
12. maj 2005 - 15:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan undertrykker man printfunktionen

Hej

JEg har et dokument hvoe der, når man forsøger at printe fremkommer en formular der skal tvinge brugeren til at tage nogle valg, der herefter lægger en tekst ind i dokumentet, printer det ud og lukker det uden at gemme.

Formen og makroen fungerer helt fint, men hvordan får jeg formen frem når der printes. JEg ved godt at jeg kan fjerne knappen, men så skal genveje også laves om, og menuvalg og garanteret også andre ting jeg ikke lige kan forudse.

Er der en måde man kan undertrykke printfunktionen?

mvh Piphans
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
13. maj 2005 - 09:56 #1
Er ikke sikker på  jeg forstår, men hvis du ønsker at ændre, hvad der sker, når
Words udskriv (Ctrl+p eller filer/udskriv) bliver kaldt, så indsæt dette i et modul:

sub FilerUdskriv
' et eller andet kode
end sub

FilerUdskriv kaldes af Word, når man vælger at udskrive
Avatar billede piphans Nybegynder
13. maj 2005 - 10:45 #2
Har jeg prøvet, men det virker ikke.

Det jeg søger er noget i stil med det der efterspørges her:
http://eksperten.dk/spm/400573

Hvis RVM læser med her, er der så en mulighed for at sende mig det der eksempel?
Avatar billede piphans Nybegynder
13. maj 2005 - 10:48 #3
Når skabelonen benyttes skal den ikke skrive ud hvis der vælges filer, udskriv eller ctrl+P eller andre printfunktioner, men i stedet afvikle en kode
Avatar billede piphans Nybegynder
13. maj 2005 - 10:56 #4
Åhh, fandt endeligt selv ud af det. Skulle bare bruge de engelske makronavne FilePrint og FilePrintDefault - så virker det fint