Avatar billede ninarhode Nybegynder
12. maj 2005 - 13:24 Der er 23 kommentarer

Problemer med enkelte sider på internet

Hej.
Jeg har gevaldige problemer med at komme ind på enkelte sider på internettet. Det drejer sig om sider som fx. hotmail og danske bank.

Når jeg skriver adressen i adresse linien, begynder den at gå til siden, men stopper og skærmen er blot hvid. Der sker intet uanset hvor længe jeg venter. Kan heller ikke komme ind via messenger (som ellers virker upåklageligt)Her siger den

'to use e-amil via Messenger you need an add-in that support that feature. You can install one from the add-in Web site. Do you want to go to the Add in web site now? yes/no'

når jeg trykker "ja" sender den mig videre til msn.dk og der kan jeg ikke finde ud af hvad jeg skal gøre.
Min ene hotmail adresse (jeg har to) virker fint over outlook expres, men ikke den anden...

Jeg har lige instaleret trådløst modem og bruger IE6

Kan nogen hjælpe???

Har prøvet at opdaterer både internet(Sp1) og windows...og også kigget på min firewall...

Nina
Avatar billede ninarhode Nybegynder
12. maj 2005 - 13:42 #1
Det kan sagtens være noget simpelt. Er bestemt ikke ekspert!
Avatar billede jokkejensen Novice
12. maj 2005 - 14:06 #2
Det kan muligvis være noget java du mangler... forsøg at installere det fra http://www.java.com/en/download/manual.jsp.. hvis din MS virual machine ikke virker, vil det resultere i at Internet explorer ikke viser siden, eller lukker..

Opdater eventuelt også din flash player.. på macromedia.com samt shockwave..
Avatar billede jokkejensen Novice
12. maj 2005 - 14:07 #3
Endvidere er SP2 udkommet, så du har ikke opdateret dit windows gennem windows update...
Avatar billede ninarhode Nybegynder
13. maj 2005 - 12:07 #4
Nu har jeg gjort alt hvad du har sagt, men det virker stadig ikke... Kan der være andet galt?
Avatar billede jokkejensen Novice
13. maj 2005 - 12:13 #5
Gider du skrive en kort liste over nogle få sider, helst ikke din webbank, men sider der gør sig gælende som ikke behøver login.. ? bare en 2-3 sider..
Avatar billede ninarhode Nybegynder
13. maj 2005 - 12:14 #6
Øhh, de sider jeg ikke kan komme ind på?
Avatar billede ninarhode Nybegynder
13. maj 2005 - 12:20 #7
Fx. redliv.dk og danske bank (ikke netbanken men hele siden) og nogle få nadre jeg ikke kan huske. Det er ikke så mange sider der drejer sig om. Det er bare nogle vigtige sider!
Avatar billede jokkejensen Novice
13. maj 2005 - 12:27 #8
kunne jeg få dig til at forsøge med Firefox.. når du installere væld da at det ikke skal være din standard browser, så skulle den være nem at fjerne igen, det er blot for lige at se om vi kan lokalisere fejlen..
Avatar billede ninarhode Nybegynder
13. maj 2005 - 12:29 #9
forsøge med firefox? Skal jeg installere den? Og hvordan gør jeg det?
Avatar billede jokkejensen Novice
13. maj 2005 - 12:33 #10
Hvis ikke det er for meget, så hent den på http://www.mozilla.org/products/firefox/ den er gratis, og skulle ikke være svær at installere....
Avatar billede ninarhode Nybegynder
13. maj 2005 - 13:04 #11
Hold da op! Det virker. På firefox kan jeg sagtens komme ind på både danske bank og hotmail. Tusind tak! Så bliver du altså også lige nødt til at hjælpe mig med hvordan jeg acceptere svaret og giver dig point!
Avatar billede ninarhode Nybegynder
13. maj 2005 - 14:05 #12
Hmm... Jeg skal åbenbart have explore for at kunne gå på danske banks netbank. Så et virker desværre alligevel ikke helt... Har dog fundet ud af at det er mit kryptonerings program der er gået i stykker. Kan du hjælpe mig med at reparere det? Jeg har fået besked på at foresøge at downloade explore igen, men det vil den ikke da den siger at et nyere program allerede er instaleret. Og jeg kan ikke fjerne den i kontrol panelet... HVAD GØR JEG SÅ NU???
Avatar billede jokkejensen Novice
13. maj 2005 - 14:33 #13
hvordan er dit engelsk  ?

VII. How Do I Uninstall Internet Explorer 6.0?
Click on the Start button.
Click on Settings and then select the Control Panel.
In the Control Panel window, double-click the Add/Remove Programs shortcut.
Scroll-down the list of installed applications on the Install/Uninstall page.
Select Internet Explorer.
Click on the Add/Remove button.
Follow the instructions on the screen

kilde (http://www.circa.ufl.edu/cd-rom/version6e/windows/ie.htm#7)
Avatar billede imago-dei Nybegynder
13. maj 2005 - 14:38 #14
Har haft et lignende problem flere gange. Hos mig er løsningen at resette min router (factory reset) og så sætte routeren op på ny.
Avatar billede ninarhode Nybegynder
13. maj 2005 - 14:42 #15
Ja hvis det da bare var så let. Den er ikke at finde i kontrol panelet...
Avatar billede ninarhode Nybegynder
13. maj 2005 - 14:45 #16
Har også prøver det med routeren. Virker desværre heller ikke...
Avatar billede jokkejensen Novice
13. maj 2005 - 15:10 #17
Du skal ind ind under "tilføj / fjern programmer " i kontrolpanelet.. og i venstre side er der en der hedder "Tilføj/Fjern windows komponenter" ... fjern der et flueben i internet explore... lad den fjerne den, og genstart.. hop så ind på windows update..
Avatar billede ninarhode Nybegynder
13. maj 2005 - 17:05 #18
Det har jeg nu prøvet. Virker stadig ikke...
Avatar billede ninarhode Nybegynder
26. maj 2005 - 12:49 #19
Hmmm... Nu er det gået helt galt... Har prøvet at formatere den. Det skulle jeg aldrig ha gjort! Alting er blevet vildt stort (pilen og genvejene osv)Desuden er farverne blevet dårlige. Som om den har "glemt" alle farverne. Hvad har jeg gjort galt????
Avatar billede savle Nybegynder
26. maj 2005 - 12:58 #20
tror ikke du har gjort noget galt, du skal nok opdater driverne til dit skærmkort, men se lige efter her først højer klik på sit skrivebord og vælg egenskaber, klik på fanebladet avanceret den skulle du kunne stille dit skærmkort, tror du køre med en for lille opløsning prøv fx. 600 x 800
Avatar billede ninarhode Nybegynder
27. maj 2005 - 12:02 #21
Tror du har ret, men kan ikke ændre opløsningen. Den står på 4 bit og der er ikke andet at vælge mellem? Men jeg har fundet noget om den driver tror jeg. Der står: Current staus: Stopping. Det er da ikke som det skal være vel? Jeg kan ikke ændre noget derinde... Synes denne computer bliver mere og mere underlig!
Avatar billede ninarhode Nybegynder
27. maj 2005 - 12:13 #22
Hmm... Nu har jeg vist rodet for meget ved den. Skærmen er helt sort og har prøvet at tænde og slukke og tænde igen. Tror vist det er på tide at få en ny computer! Men tak for hjælpen!
Avatar billede ninarhode Nybegynder
03. juni 2005 - 09:11 #23
svar