Avatar billede rosengaardmike Nybegynder
11. maj 2005 - 17:13 Der er 9 kommentarer

figurer til autocad

Hi
er der nogen som ved om man kan lave menneskelige figurer i AutoCad - jeg syntes det er meget svært at fremstille figurer
eller andre specielle dele med asymetriske facon - måske er der nogen programmer et eller andet sted hvor man kan lære det, eller måske tage et billede af et ansigt forfra og fra siden, og derefter lægge det ind i AutoCad, jeg kender ikke til nogen måder at løse problemet på - men måske er der en smart person der ved noget mere om dette, så ville det være meget kærkommen

med venlig hilsen  Mike
Avatar billede michael-k Nybegynder
11. maj 2005 - 20:07 #1
Det nu ikke kun boxes og cirkler som kan laves i autocad :)

Men et menneske. Det vil blive alt for langsommeligt og kompliceret, der findes meget nemmere modellerings teknikker og programmer lavet til den slags.

Men prøv at kigge på surface menuen. Der er lidt at gå igang med at lærer.
Avatar billede tuekappel Nybegynder
05. juni 2005 - 12:08 #2
hvis du "bare" mener 2D-figurer, har jeg et par gode tips.
Avatar billede mobius6 Juniormester
11. juni 2005 - 17:45 #3
http://www.ceco.net/autocad-people-blocks/people1-autocad-blocks.html

men som sagt er der utallige programmer som gør det både bedre og nemmere end AC
prøv fx "Poser 3D"
Avatar billede p43000mhz Nybegynder
18. juni 2005 - 22:56 #4
Hvis du virkelig vil have realistiske modeller syntes jeg du skulle få fat i et eksemplar af 3d studio max 6 eller 7.
Programmet er genialt og der r næsten uendeligt med alle former for fetures.
for mit eget vedkommende har jeg "modlet" en del til battlefield 1942 og battlefield vietnam.
d var skægt at prøve kræfter med deres engine men helt sikkert også en udfordring.
men jeg syntes at 3dsmax er et super program. plus at der kan du indesætte billeder i alle mulige vinkler.

håber d var til noget hjælp :D
Avatar billede p43000mhz Nybegynder
22. juni 2005 - 21:50 #5
hey fandt du ud af d?
Avatar billede mobius6 Juniormester
23. juni 2005 - 08:56 #6
ja måske det er tid til at ligge et svar ;)
Avatar billede mobius6 Juniormester
29. juni 2005 - 07:29 #7
Måske det er tid til at LUKKE spørgsmålet?
Avatar billede p43000mhz Nybegynder
30. juni 2005 - 19:02 #8
KUNNE DU FINDE UD AF D?
Avatar billede mobius6 Juniormester
20. juli 2005 - 11:27 #9
bip bip, der er nogen der kalder på dig rosengardmike!
;)