Avatar billede Syska Mester
11. maj 2005 - 15:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forbind til MSDE over netværket

Hej,

Jeg har nogle problemer med at kunne forbinde til en MSDE over netværket...

Jeg har installeret med: setup SAPWD="supermand" INSTANCENAME="PR" SECURITYMODE=SQL DISABLENETWORKPROTOCOLS=1

Hvordan slår jeg til så jeg kan forbinde med TCP/IP, som jeg kan se er det defualt slået fra, hvordan kan jeg enable det med osql eller nogle af de andre værktøjer der kommer sammen med MSDE'en?

// ouT
Avatar billede misbruger Nybegynder
11. maj 2005 - 16:02 #1
ved default installation er MSDE tilgængelig fra netværk
Avatar billede Syska Mester
11. maj 2005 - 17:42 #2
well, TCP/IP er ikke enable, og kan kun tilgås via trusted connections, eller noget i den retning, kunne i hvert fald ikke connecte til den via Enterprise Manageren eller osql med SA brugeren før end TCP/IP var enable... fandt dette link på google:
http://support.microsoft.com/Default.aspx?kbid=841823
som hjalp mig vidre, nu kan jeg forbinde med SA brugeren :-)

// oUT
Avatar billede arne_v Ekspert
13. maj 2005 - 21:26 #3
DISABLENETWORKPROTOCOLS=1

betyder

DISABLE NETWORK PROTOCOLS = TRUE
Avatar billede Syska Mester
13. maj 2005 - 22:25 #4
ja okay, det er så en stor fejl fra min side, det kan jeg godt se når jeg læser der readme fil som kommer med... :-)

men heldigvis da kom det til at virke :-)